י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אין תקציב

משרד החקלאות מתריע: ההיערכות לשנת השמיטה בסכנה

לקראת שנת השמיטה ולנוכח המשבר הפוליטי ואי העברת התקציב, במשרד החקלאות מזהירים כי לא יוכלו לספק תמיכה לחקלאים שומרי שמיטה | שר החקלאות: "ליבי יוצא אל הציבור החרדי"

משרד החקלאות מתריע: ההיערכות לשנת השמיטה בסכנה
תהלוכת חקלאים בשמיטה צילום: שוקי לרר

לקראת שנת השמיטה הבעל"ט במשרד החקלאות מתריעים כי ״ללא תקציב לא נוכל להבטיח אספקה סדירה של תוצרת חקלאית ותמיכה בחקלאים ששומרים שמיטה״, מה שמעלה חשש בקרב רבנים והנציגים החרדים.

אי הוודאות הפוליטית ואי העברת התקציב מביא את משרד החקלאות לעצור יוזמה להקמת מנהלת שמיטה שהיית אמורה לקום לקרת שנת המשמיטה, זאת בעקבות אי העברת תקציב המדינה לשנת 2021.

משרד החקלאות מסרו ״לא נוכל להקים מנהלת מתפקדת שתאפשר את היערכות המשרד והשטח לשנת השמיטה המתקרבת ללא תקציב מדינה לשנת 2021״.

רק בשבוע שעבר יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר לנציגי הממשלה בדיון בוועדת הכספים "אני מבקש פירוט תכנית בתוך שבוע ימים איך אתם מתכוננים לשנת השמיטה בהיעדר תקציב מדינה" וכעת התוכנית עומדת בסכנה.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר אמר: "אני נפגש עם חרדים רבים לאחרונה ושומע עד כמה חשובה עבורם ההיערכות שלנו לשנת השמיטה. לבי יוצא אל הציבור החרדי שבגלל סירוב ראש ממשלה להעביר את התקציב לשנת 2021, לא יכול כבר כעת להתכונן כראוי לקיום מצוות השמיטה."

שמיטה משרד החקלאות משה גפני תקציב אלון שוסטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד