י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בצל המשבר הפוליטי

הצעת חוק: לקצר את תקופת הבחירות לחודש וחצי

לומדים לקח? אחרי 3 מערכות בחירות שעלו למדינה הון עתק, ובצל המשבר הפוליטי שעלול לקרוע את המליאה לקראת יציאה מחודשת לבחירות, מגיש כעת חה"כ אופיר סופר הצעת חוק לפיה מערכת הבחירות תקוצר משלושה חודשים לחודש וחצי

הצעת חוק: לקצר את תקופת הבחירות לחודש וחצי
ספירת קולות צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

המשבר הפוליטי השורר בישראל כבר למעלה משנתיים לא באמת חלף, שלושת מערכות הבחירות הביאו בסופו של יום לכינון ממשלה, אך היא לא יציבה בעליל, והאיום ליציאה לבחירות נוספות מרחף באוויר ועלול להתגשם מהר מהצפוי.

לשם כך, הגיש השבוע חבר הכנסת אופיר סופר מהאופוזיציה הצעת חוק הדורשת לקצר את מערכת הבחירות משלושה חודשים (90 יום) לחודש וחצי (45 יום) בלבד.

דבר החוק פורסם לראשונה ב׳ישראל היום׳, ובדברי ההסבר לחוק כותב חה״כ סופר (ימינה), ״מדינת ישראל מצויה במשבר פוליטי מתמשך, ונוסף על כך במשבר בריאותי וכלכלי מהחריפים שידעה, בשל נגיף הקורונה. מטרתה של הצעת חוק זו היא לקצר את זמן משך תקופת הבחירות מ־90 ימים ל־45 ימים ולהבטיח על ידי כך את הקמתה של ממשלה חזקה ויציבה בתוך זמן קצר, ותוך צמצום הפילוג והשיסוי הנלווים למערכות הבחירות״.

חה״כ אופיר סופר אמר כי ״על הכנסת להתפזר ולצאת לבחירות בזק, ולאחריהן להקים ממשלה יציבה ומתפקדת למען אזרחי מדינת ישראל. בתקופה זו, ולאור הצורך ביציבות, יש לקצר את מערכת הבחירות, למנוע בזבוז כספים ולקצר את הנזקים החברתיים הנגרמים בכל בחירות״

״נוסף על כך״, הוא מציין, ״ההחלטות המתקבלות במערכת בחירות בעת הזו עלולות להיות מוטות פוליטית, ובשל כך אף מסוכנות לעתיד הבריאותי, הכלכלי והחברתי של אזרחי ישראל״.

אופיר סופר בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד