כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מתי אנשים בוחרים ברופא מומחה פרטי במקום קופת חולים?

יש מצבים בחיים בהם נרצה לקבל את הטיפול המקצועי והמהיר ביותר - כי לצערנו ניתקל במקרים שבהם אנחנו או בני משפחתנו נעמוד בפני דילמה רפואית לא פשוטה. בדיוק בשביל רגעים כאלה נצטרך שתמיד תהיה לנו את האפשרות לראות רופא מומחה פרטי

מתי אנשים בוחרים ברופא מומחה פרטי במקום קופת חולים?
רופא מומחה צילום: בייפוסט

סל הבריאות הממלכתי בישראל נחשב למקיף ואחראי. במערכת הבריאות הציבורית בישראלים פועלים ועובדים צוותי הרפואה הטובים ביותר. אלא שהעומסים הכבדים שמוטלים על המערכת, הגידול באוכלוסייה ומחסור גדול בצוותי רפואה - מביאים לכך שבמקרים של משבר רפואי, לעיתים נרצה לקבל שירות מהיר יותר ואישי יותר.

לא כל הליך או ייעוץ רפואי הוא דחוף באותה המידה - לאורך החיים נעבור אירועים רפואיים שונים, שחלקם ייחשבו קלים ופתירים, אך חלקם יצטרכו לקבל יחס שונה ומועדף. קופות החולים, שמוציאות לפועל את סל הבריאות הממלכתי, מעניקות על פי חוק לנו כמבוטחים סט גדול ורחב של כיסויים ושירותים ומוצרים.

בין היתר מעניקות קופות החולים שירותים כמו רפואת משפחה, בדיקות דם, חיסוני תקופתיים, ייעוציים רפואיים ועוד רבים אחרים. אלא שאם נצטרך לעבור ניתוח חירום, השתלות, טיפולים מיוחדים או טיפולים מצילי חיים בחו"ל - פעמים רבות נרצה לבחור בעצמנו את המנתח המומחה שיטפל בנו במהירות ומקצועיות או את המרכז הרפואי בו נרצה לבצע את הטיפול.

פעמים רבות רופאים מומחים רבים בעלי ותק וניסיון, כלל אינם עובדים עם קופות החולים ומקבלים מטופלים במרפאות פרטיות. באופן כזה ניתן פעמים רבות לגשת ולקבל ייעוץ ו/או טיפול, ולתבוע את פוליסת ביטוח הבריאות הפרטית שלכם. לכך שני יתרונות: ראשית תקבלו את השירות הרפואי המקצועי והמהיר ביותר, ולא תצטרכו להוציא את כל הסכום מהכיס שלכם.

איך לבחור חברת ביטוח?

אז הצעד הראשון הוא להבין את הצורך בביטוח בריאות פרטי - בדיוק בשביל רגעים שבהם תיתקלו במשבר רפואי שגורר הוצאות גדולות. אחרי ההבנה הזו הצעד הבא הוא לבחור חברת ביטוח שבה תרכשו את הפוליסה.

מדובר בהחלטה חשובה בחיים שיש לתת עלייה את הדעת - שכן חברת הביטוח שתבחרו תלווה אתכם ברגעים קשים ובשביל זה צריך לבחור חברה גדולה עם ניסון וותק. בנוסף בדקו שמדובר בחברת ביטוח גדולה שמבטחת הרבה ישראלים - במקרה כזה לגודל יש יתרון.

מדוע? כי ככל שהחברה גדולה ובעלת ניסיון, כך הקשרים שהיא מקיימת עם רופאים בישראל ומכרזים רפואיים בעולם טובים יותר. יתרה מזו, גודל החברה מהווה גם יתרון בהיבטים בירוקרטים - חברת ביטוח גדולה יכולה לחסוך לכם זמן יקר במידה ותצטרכו חלילה לעבור טיפול מציל חיים מעבר לים.

אלה סיבות מספיק חשובות כדי לבחור בחברת ביטוח שעוסקת בפוליסות בריאות כבר במשך שנים והניסיון שצברה יסייע לכם ביום שתזדקקו לו. אז זה הזמן לגשת ולעשות מחקר אינטרנטי, להבין את הצרכים שלכם כמבוטחים אל מול ההצעות השונות של חברות הביטוח. זכרו שצריך להיערך מראש לרגעים רפואיים קריטיים.

רופאים בכירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד