כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
על אף הגל הקשה

סקר סרולוגי בניו יורק: אחוז נמוך של נדבקים

העיר ניו יורק ספגה מכה קשה בעיקר בגל הראשון של המגיפה, אז נרשמו בה אחוזים גבוהים של תחלואה ותמותה, אך סקר סרולוגי שנערך כעת מגלה כי רק 20% מהתושבים הם בעלי נוגדנים לקורונה

סקר סרולוגי בניו יורק: אחוז נמוך של נדבקים
קברי האחים בניו יורק צילום: מתוך הטוויטר
רחוקים מאד מחסינות עדר: לאחר שספגה מכה קשה בגל הראשון, אז נרשמו בניו יורק אחוזים גבוהים וחריגים של תחלואה ותמותה - דבר שכמעט ומוטט את מערכת הבריאות המקומית שהתקשתה לתת מענה - מתברר כי רק כ20% מהתושבים פיתחו נוגדנים לקורונה, כלומר - שהם נדבקו במחלה והחלימו. האחוזים, אגב, די דומים לאחוזים שנרשמו בישראל.

הסקר הסרולוגי נערך בידי בית החולים היהודי מאונט סיני, והוא העלה כי 20% מהאוכלוסייה נדבקו בקורונה, אם כחולים ואם כחיוביים שלא פיתחו תסמינים. מדובר בהפתעה, שכן העיר, ובעיקר איזור ברוקלין היהודי, נפגעו קשות בימי הגל הראשון, כשעד כה נרשמו בה יותר מ24,000 מקרי מוות ו270,000 חולים. 

לפי הסקר, רק 1.7 מיליון תושבי ניו יורק נדבקו, וזאת מתוך כ4 מיליון אזרחים.  מה שמפתיע, שנוגדנים לקורונה נמצאו גם בדגימות שניטלו באמצע פברואר, כלומר שהמחלה כבר הגיעה לניו יורק עוד לפני ההכרה הרשמית.

נזכיר כי גם בארץ ההנחה היא שרק כ30% נדבקו, כך שעל אף התחלואה הגבוהה - שגבתה כידוע מחיר דמים כבד ויקר - הדרך להגעה לחסינות עדר רחוקה עדיין.

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד