כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"איוולת שיש להפסיקה"

ראשי יהדות התורה נגד היועץ של נתניהו: "שנאת חרדים מנחה אותו"

לאחר דבריו המקוממים של יועצו הכלכלי של רה"מ נתניהו, הפרופ' שמחון שהאשים את הציבור החרדי שאינו מקפיד על ההנחיות, חברי הכנסת של יהדות התורה זועמים ודורשים מראש הממשלה להתנער מדבריו

ראשי יהדות התורה נגד היועץ של נתניהו: "שנאת חרדים מנחה אותו"
פרופ' אבי שמחון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דברים שאמר יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הפרופ' אבי שמחון, המשמש בתפקיד ראש המועצה הלאומית לכלכלה, כנגד החרדים, מעורר את זעמם של ראשי סיעת יהדות התורה שיוצאים בדרישה מראש הממשלה להתנער מדבריו.

בראיון לכאן 11 בשבוע שעבר אמר פרופ' שמחון בהתייחסו למצוקה הכלכלית: "הרצון להאשים מגזר כזה או אחר - אני מבין אותו. יש בזה היגיון. תסתכל במדינות אחרות, שם אוכפים, אין להם לא חרדים, לא ערבים, אנשים שם הרבה יותר ממושמעים. גם בישראל, הרוב הגדול של האזרחים מציית להנחיות".

עוד הוסיף פרופ׳ שמחון: "אנחנו לא ניכנס לסגר שלישי. יש מדינות שבהן שולחים את הצבא, ומי שיוצא מרתכים לו את הדלת". לדבריו, "הסגר הוא הכרח שמתקיים בכל העולם. בכל מקום שבו ניסו להימלט מהסגר, התחלואה הייתה קשה יותר. הקליינטים יגיעו לחנויות ביום ראשון, כשייפתחו חנויות הרחוב".

לשמחון עבר בהתבטאויות נגד החרדים, אחת מהן פורסמה קודם כניסתו לתפקיד ואיימה על מינויו. אז אמר שמחון כי האוכלוסייה החרדית עם 7-8 ילדים הם בעיה וכי צריך לשנות את הגישה אליהם.

הבוקר (ראשון) ראשי יהדות התורה תקפו את דבריו, בדרישה מראש הממשלה לגנות את דבריו ולהבהיר כי דברי יעוצו אינם על דעתו כמי שעומד בראש הממשלה עם שותפים חרדים.

חבר הכנסת יעקב ליצמן אמר: "מדובר באמירה מקוממת ושקרית. הפיכת החרדים כחלק מהבעיה של הקורונה היא איוולת שיש להפסיקה ולמחות נגדה בכל דרך. רובו המוחלט של הציבור החרדי נשמע להנחיות לא פחות ממגזרים אחרים".

עוד הוסיף ליצמן, "אלה שמשמיצים ומכפישים מגזר שלם בהכללה גסה, מתעלמים מהמחיר הקשה שהחרדים משלמים בכל תקופת המשבר ומההתמודדות הבלתי אפשרית שנכפתה על הקהילה החרדית כמכלול, תוך שינוי בכל סדר היום ובכל היבט שהוא, כדי לשמור על הבריאות וההנחיות. על פרופ' שמחון לחזור בו מהכללות אלו ועל רה"מ נתניהו להתנער מדבריו".

חבר הכנסת משה גפני גינה אף הוא דבריו המקוממים של פרופ' שמחון: "זו בושה שהוא היועץ הכלכלי של ראש הממשלה. האיש לא מקצועי ומה שמנחה אותו, מאז ומתמיד זו אג'נדה פרטית של שנאת חרדים", תקף גפני והוסיף, "את אבי שמחון, העובדות לא מעניינות. בכל הזדמנות שישנה הוא יתבטא באומללות כנגד הציבור החרדי, והוא עושה זאת בכל נושא שעומד על הפרק. הוא יעשה את זה גם אם זה סותר את העובדות".

"אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא על הירידה המשמעותית בתחלואה בכל ריכוזי הציבור החרדי. הערים החרדיות, הן ירוקות והציבור ברובו הגדול מקפיד על ההנחיות כפי הוראות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א. אלה העובדות", אמר גפני.

אבי שמחון יעקב ליצמן משה גפני בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד