כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סכסוך בקופה הגדולה

כ-170 מרפאות קופת חולים כללית יושבתו החל ממחר

לפני שלושה שבועות הכריז ועד העובדים על סכסוך עבודה לאור שורת מחדלים בהתנהלות ההנהלה, אשר מיהרה מצידה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד. ביום חמישי האחרון קבע השופט כי העובדים יוכלו לשבות לאחר שנחשף להתנהלות ההנהלה • החל ממחר יושבתו מרפאות ש.ל.ה הכוללות את רשת מרפאות השיניים "כללית סמייל", מרפאות "כללית משלימה" ו"כללית אסתטיקה"

כ-170 מרפאות קופת חולים כללית יושבתו החל ממחר
כללית מחוז מרכז - מתאמי שירות אונקולוגי צילום: יח"צ כללית

כ-170 מרפאות ש.ל.ה ברחבי הארץ בהן גם משרדי ההנהלה, מוקדי שירות ומכירות, מוקדי תמיכה טכנית ועוד, יישארו סגורות מחר כחלק מסכסוך עבודה עליו הכריז ועד העובדים במרפאות כללית סמייל, כללית משלימה וכללית אסתטיקה כבר לפני שלושה שבועות.

ההנהלה מיהרה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד אשר עיכב את מימוש השביתה, עד ליום חמישי האחרון אז קבע השופט כי העובדים רשאים לשבות לתקופה של שבועיים לפי ראות עיניהם. כעת מנצלים העובדים את זכותם לשבות, והשביתה אמורה להתחיל מחר, יום שני.

לטענת העובדים, מאז שהוכרז הסכסוך ולאחר תקופה ארוכה בה גררה ההנהלה רגליים בכל הנוגע לקידום המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי, לא נעשתה שום התקדמות מצד ההנהלה על מנת ליישר את ההדורים ולהביא לסיום הסכסוך טרם ההשבתה. במשך תקופה ארוכה של למעלה משנה נמצא הועד בדין ודברים מול ההנהלה על המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי, תוך שההנהלה מסרבת לחשוף נתונים קריטיים להסכם, ממעטת לתאם פגישות התדיינות ולאחרונה אף דחתה את הצעת הועד לתיקון עיוות תגמולי העובדים.

"לא רק שההנהלה לא עשתה דבר על מנת לנסות לסיים את הסכסוך, נדהמנו לראות עד כמה היא נחושה למנוע מאיתנו את זכותנו הבסיסית להשבית ולמחות על תנאי העסקתנו ובכך מדגישה את מידת הניתוק, האטימות והזלזול בעובדים, כאילו אינה צד בעניין", ציין יוסף תומר, יו"ר ועד עובדי ש.ל.ה, "לצערנו אין פרטנר אמיתי שרוצה בטובת העובדים ואנו נלחמים על עתידנו המקצועי ופרנסתנו. איננו חוששים להחריף את המאבק, לנקוט בצעדים ארגוניים נרחבים נוספים, ואף להרחיב את ההשבתה".

כללית שביתה כללית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד