כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מפלגה מפולגת

מדוע נזף בני גנץ בשרי הגוש של כחול לבן

חברי המפלגה המתיימרת להוות אלטרנטיבה לשלטון, לא מצליחים לשלוט בעצמם, וחדשים לבקרים מתקבלים דיווחים על עימותים במפלגה. לאחר סערת הפוליגרף למדליפים, החיכוכים בין גנץ לניסנקורן, הערב אנו מדווחים כי גנץ לא מרוצה מהתנהלות שרי מפלגתו שלא המתינו לו עם הברכות למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן על נצחונו במירוץ לחדר הסגלגל

מדוע נזף בני גנץ בשרי הגוש של כחול לבן
בני גנץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שוב לא רגוע במפלגת 'כחול לבן'. יושב ראש המפלגה שר הביטחון וראש הממשלה החליפי לא מרוצה מהתנהלותם של שרי מפלגתו ביחסם לניצחון במירוץ לנשיאות ארצות הברית.

‏על פי דיווחה של דפנה ליאל ב'חדשות 12', גנץ נזף בשרי הגוש שלו, שלא המתינו לו ובירכו את ג'ו ביידן על נצחונו לפניו. ובישיבת השרים אמר: "היה מצופה שתיישרו איתי ועם אשכנזי קו בנושא בעל חשיבות בינלאומית שאינו בתחום המשרד שלכם".

יו"ר 'כחול לבן', התכוון לשרים אבי ניסנקורן, פנינה תמנו שטה, עמיר פרץ ואיציק שאו המתינו לו ופרסמו הודעות ברכה כבר אמש. לדבריה, ייתכן שגנץ כי גנץ רומז לאופציה שדונלד טראמפ ינסה עדיין‏ להטיל סנקציות על איראן בחודשיים שנותרו לו בתפקיד והודעות ברכה בסגנון שפרסמו שרי מפלגתו עלולים לפגוע ביחסים עם הנשיא שעדיין בתפקיד בחודשיים הקרובים.

ליאל הוסיפה ודיווחה כי לעומת זאת, גורמים במפלגה מתחו ביקורת על ההמתנה של גנץ וטענו כי מדובר ב"פספוס הזדמנות לבדל את עצמנו מנתניהו מבחינה מדינית ולזכות לנקודות בממשל החדש. בדיוק בשביל זה יש ראש ממשלה חלופי", אמרו.

יצוין כי גנץ עצמו לא קיים את דרישתו מחברי מפלגתו, כאשר הוא הקדים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וברך את ביידן והאריס על נצחונם, "עם התבהרות תוצאות הבחירות, אני מברך את ג'ו ביידן, ידיד גדול של ישראל, ואת סגניתו, קמלה האריס, ששעתה היסטוריה ונבחרה לאישה הראשונה בתפקיד סגן הנשיא", לשון הברכה שבאה לפנות בוקר יום ראשון.

וזו לא הדרמה היחידה שנרשמת בימים האחרונים ב'כחול לבן'. בשבוע שעבר דיווחנו כי שר הביטחון גנץ דרש מחבריו למפלגה לעבור פוליגרף, למציאת המדליף מישיבת הסיעה בה נאמר על ידי גנץ כי הוא עצמו אינו מאמין שנתניהו יקיים את הרוטציה. וחזר בו לאחר יממה, את פשר הזיג-זג התמוה הסביר גנץ כי המדליף נמצא.

בתוך כך, העיתונאי בן כספית סקר ביום שישי בטורו השבועי בעיתון 'מעריב' את מצבה של המפלגה שהתיימרה להוות אלטרנטיבה שלטונית. "כחול לבן כמרקחה, סיפור 2 המחנות, גנץ וחילי טרופר מובילים את האגף הפייסני שזורם עם נתניהו, מול אבי ניסנקורן וגבי האשכנזי את המורדים, כבר פאסה, עכשיו המצב הרבה יותר נפיץ ומורכב. אשכנזי למשל כבר לא ליד ניסנקורן הוא יותר ליד גנץ" כתב.

מפלגת כחול לבן ג'ו ביידן בחירות בארצות הברית בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד