ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"מנהג יהודי עתיק וחשוב"

שר החקלאות לכץ: "ללא תקציב מדינה, השמיטה בסכנה"

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, מתריע במכתב לשר האוצר כץ כי ללא תקציב מדינה, השמיטה בסכנה • "השמיטה, מנהג יהודי עתיק וחשוב, מחייבת את חקלאי ישראל וצרכני המזון שומרי המצוות להיערכות מתאימה"

שר החקלאות לכץ: "ללא תקציב מדינה, השמיטה בסכנה"
שר החקלאות אלון שוסטר צילום: ערוץ כנסת

שנת השמיטה תשפ"ב הבעל"ט הולכת וקרבה ובמשרד החקלאות כבר עוסקים בהיערכות ובהכנות. שר החקלאות אלון שוסטר פגש את הראשון לציון, הגר"י יוסף, עם כניסתו לתפקיד, והתחייב לפעול להכנת השטח לטובת קיום שנת השמיטה.

כעת, לאור אי העברת תקציב המדינה, טוען שר החקלאות ופיתוח הכפר במכתב ששלח היום לשר האוצר כי שנת השמיטה בסכנה. השר שוסטר כותב:
"השמיטה, מנהג יהודי עתיק וחשוב, מחייבת את חקלאי ישראל וצרכני המזון שומרי המצוות להיערכות מתאימה. משרד החקלאות ופיתוח הכפר, יחד עם המשרד לשירותי דת, אמון על יצירת התנאים המיטביים שיאפשרו את קיום המצווה לאזרחי ישראל המעוניינים בכך."

עוד מוסיף שר החקלאות כי לצורך קיום שנת השמיטה כהלכה יש להקים מנהלת משותפת עם המשרד לשירותי דת, שתבצע הכנות במספר תחומים, ביניהם להקים אוצר בית דין, להשקיע בגידולי חקלאות מנותקי קרקע, לבצע היתר מכירה ולפתוח ערוצי ייבוא שישלימו את המזון החסר. שר החקלאות כותב לשר האוצר במכתבו כי "ללא תקציב מדינה לא תתאפשר פעילותה התקינה של המנהלת, מה שמעמיד את שנת השמיטה בסכנה."

שר החקלאות אלון שוסטר שמיטה משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד