ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
ברקע התחלואה הגואה בארה"ב

ביידן בהצהרה: החיסון לא יהיה זמין בהיקף נרחב; חורף קשה לפנינו

"החיסון, גם אם יאושר, לא יהיה זמין בהיקף נרחב לאורך חודשים רבים - לפנינו עדיין חורף קשה". כך מזהיר נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן בהצהרה מיוחדת שמסר היום לאחר הדיווח על אודות התקדמות בפיתוח חיסון לקורונה 

ביידן בהצהרה: החיסון לא יהיה זמין בהיקף נרחב; חורף קשה לפנינו
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן מתייחס להתפתחות המבטיחה של חיסון נגד נגיף הקורונה שפורסם לפני מספר שעות, אך הזהיר כי האמריקאים צריכים להיות קפדניים בנוגע לעטיית מסכות והתרחקות חברתית מכיוון שהנגיף ממשיך להתפשט ברחבי ארצות הברית.

צוות הנשיא החדש למלחמה בקורונה שנחשף היום (שני) ומונה 12 חברים, החל כבר לתכנן את הצעדים לצמצום התפשטות הנגיף, דבר שביידן הצהיר לגביו כי ברצונו להניע מהר ככל האפשר ברגע שייכנס לבי הלבן באמצע חודש ינואר 2021.

ביידן חשף את הוועדה המייעצת שלו לקורונה בראשות המנתח לשעבר ד"ר ויווק מורתי, נציב מינהל המזון והתרופות לשעבר דייוויד קסלר והמומחה לבריאות הציבור באוניברסיטת ייל, ד"ר מרסלה נונז-סמית'.

החברה שפיתחה את החיסון עם יצרנית התרופות הגרמנית BioNTech, אמרה כי היא בדרך להגיש בקשה לשימוש חירום עם הרגולטורים בארה"ב בהמשך החודש.

"גם אם זה יושג, וחלק מהאמריקאים יחוסנו בהמשך השנה, יעברו עוד חודשים רבים עד שיהיה חיסון נרחב במדינה", אמר ביידן בהצהרה וציין כי החיסון אינו משנה את "המציאות הדחופה" כי האמריקאים יצטרכו להסתמך על התרחקות והפחתה של פגישות בין אנשים בחודשים הבאים.

בשבוע האחרון, אחד מכל 433 אמריקאים אובחן כחולה קורונה. במספר בתי חולים במדינות שונות המצב החמיר, ומספר המתים עולה, עד כה רשמה ארה"ב יותר-9.8 מיליון מקרים ויותר מ-237,000 מקרי מוות כתוצאה מהקורונה.

חיסון לקורונה קורונה ג'ו ביידן נשיא ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד