א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חסר סיכוי

'וול סטריט' לטראמפ: זה נגמר, ממשיכים הלאה

בעוד הנשיא היוצא טראמפ מנפנף בסיפורי זיופים ושחיתות בחירות בכדי להביא לשינוי בתוצאות, ב'וול סטריט' העסקים נמשכים כרגיל, ומה שטלטל את השוק הוא בכלל הודעה הקשורה לחיסון | אנליסטים בכירים: "העסק גמור, והתוצאה ברורה"

'וול סטריט' לטראמפ: זה נגמר, ממשיכים הלאה
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

קמפיין טראמפ מנהל מלחמה חוקית על תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020. אך אצל אנשי 'וול סטריט' לעומת זאת, כבר ממשיכים הלאה.

למרות שהנשיא דונלד טראמפ מבטיח להילחם ולא מוותר, אין ב'וול סטריט' ספק שג'ו ביידן יהפוך לנשיא ה-46 של ארצות הברית ב-20 בינואר.

שטף התביעות של טראמפ נתפס כתצוגת צד אחד אומרים מומחים. המיקוד האמיתי בקרב משקיעים, אנליסטים ואסטרטגים בשוק ההון הוא בהודעת החיסון של חברת פייזר שהודיעה על חיסון לנגיף הקורונה.

הסיכוי הוא שהרפובליקנים ישמרו על השליטה בסנאט האמריקני למרות מאבק עיקש בין שני מועמדים לסנאט מטעם ג'ורג'יה, כך שלנשיא ביידן לא יהיה פשוט להעביר חקיקות.

"עבור רוב המשקיעים, נקודת המבט היא שהבחירות הוסדרו", אמר טוביאס לבקוביץ', אסטרטג ההון הראשי של סיטיגרופ בארה"ב, ל-CNN.

צוות הקמפיין של טראמפ ביקש להשוות את המקרה לשנת 2000 שהותירה את התוצאה האולטימטיבית עד לאמצע דצמבר של אותה שנה. ולבסוף נבחר ג'ורג' בוש הבן לקדנציה שנייה לאחר שניצח את יריבו, אל גור, ב-537 קולות בלבד.

מומחים טוענים כי טראמפ מתמקד עם יותר מדי קולות במדינות רבות מדי בכדי לשלוט בכל התוצאות. "אנו רואים את הסבירות כי המספרים והאתגרים המשפטיים כמשהו לא סביר שיביא לניצחון של טראמפ" אומרים מומחים ב'וול סטריט'. לדברי האנליסטים אד מילס, וכריס מייקינס, טראמפ אמנם עשוי להמשיך באתגרים המשפטיים שלו, אך "אין זה סביר ביותר שכל אחת מהפעולות הללו תשנה את התוצאה".

"זו לא חזרה על שנת 2000, בה הבחירות היו תלויות בכמה מאות קולות במדינה אחת", כתבו האנליסטים של חברת ריימונד ג'יימס ביום לגבי הבחירות עם הכותרת "ג'ורג'יה בראשנו". הם כתבו כי "איננו רואים בכך בחירות שנמצאות במחלוקת", כך על פי האנליסטים. המשקיעים גם לא נראים מתרשמים מהמאמצים המשפטיים המוקדמים של צוות טראמפ אומרים ב'וול סטריט'.

איגוד הבנקאים האמריקני התחייב לעבוד עם ממשל ביידן הנכנס והקונגרס בכדי להגביר את ההתאוששות הכלכלית מהמגפה. קבוצות לובי מובילות לתאגידים גדולים, בירכו במהירות את הנשיא הנבחר ביידן בשבת והמעיטו במאמצים לבטל את התוצאה.

וול סטריט דונאלד טראמפ הבחירות לנשיאות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד