א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מתנהג כנשיא

ג'ו ביידן שוחח עם מנהיגי גרמניה, צרפת ובריטניה "מקווים לקשר טוב"

הדרמות שמוביל היריב הרפובליקני לא מערערות את הנשיא הנבחר ביידן, שיצר קשר ושוחח עם מנהיגים מובילים באירופה בדבר שיתוף פעולה בקדנציה שמחכה לו 

ג'ו ביידן שוחח עם מנהיגי גרמניה, צרפת ובריטניה "מקווים לקשר טוב"
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שנבחר על ידי רשתות הטלוויזיה ועדיין לא נבחר רשמית. שוחח עם מנהיגי בעלות הברית באירופה, כולל קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. מנהיגים אירופיים רבים הביעו תקווה כי ניתן לתקן את היחסים עם ארה"ב תחת ביידן.

משרדה של הקנצלרית אנגלה מרקל שלשום פרסם הודעה כי הקנצלרית בירכה את נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן ואת סגנית הנשיא המיועדת קמלה האריס על זכייתם בבחירות בשיחת טלפון.

דוברה של מרקל, סטפן זייברט, אמר כי הצמד דיבר על חשיבותה של השותפות הטרנס-אטלנטית. בשיחה מרקל "הביעה את רצונה לשיתוף פעולה הדוק ואמין".

הקנצלרית והנשיא הנבחר על ידי רשתות הטלוויזיה "מסכימים כי יש חשיבות רבה לשיתוף פעולה בין-אטלנטי לאור האתגרים הגלובליים הרבים", אמר.

מרקל כבר אמרה שתשתף פעולה בשיתוף פעולה הדוק עם ביידן במסר ביום שני. אך הטון היה שונה באופן ניכר מהתקשורת של הקנצלרית לנשיא דונלד טראמפ לאחר זכייתו בבחירות בשנת 2016.

מנהיגים אירופיים רבים הביעו תקוות דומות כי ניתן לתקן את היחסים עם ארה"ב תחת ממשל ביידן, לאחר ארבע שנים של קשרים רופפים לעיתים קרובות עם אירופה וגרמניה תחת נשיאותו של טראמפ.

ביידן שוחח גם עם נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ביום שלישי, ודיבר עם מנהיגים נוספים באירופה.

ג'ונסון היה בין המנהיגים הראשונים בעולם שברך את ביידן על זכייתו בבחירות. במהלך השיחה הנרחבת ג'ונסון "בירך בחום" את ביידן. "אני מצפה לחזק את השותפות בין מדינותינו ולעבוד איתו על סדרי העדיפויות המשותפים שלנו החל מהתמודדות עם שינויי האקלים, לקידום הדמוקרטיה ולשגשוג טוב יותר מהמגיפה", צייץ ג'ונסון לאחר השיחה.

מלשכת מקרון נמסר כי המנהיג הצרפתי אמר לביידן שהוא מוכן לשתף פעולה בנושא האקלים, הבריאות והמאבק בטרור. בכיר באיחוד האירופי אמר כי 27 מנהיגי הגוש האירופי ידונו בקרוב בחידוש היחסים הטרנס-אטלנטיים, וחיזוק הדיאלוג הפוליטי עם ביידן.

ג'ו ביידן קנצלרית גרמניה צרפת שיתוף פעולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד