א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מטילים סנקציות

בריטניה מגרשת דיפלומטים בלארוסיים בצעד מהיר

זיוף הבחירות בבלארוס: בריטניה גירשה שני דיפלומטים בלארוסים, בתגובה לגירוש דיפלומטים בריטיים ממינסק | כזכור, בעבר הטילה בריטניה איסור נסיעה על נשיא בלארוס אלכסנדר לוקנשקו ובנו לאחר שהתעוררו חשדות לזיוף בחירות ואלימות כלפי מפגינים

בריטניה מגרשת דיפלומטים בלארוסיים בצעד מהיר
מפגינים בבלארוס צילום: unsplash

בריטניה שלחה הביתה שני דיפלומטים בלארוסים בתגובה לגירושם של שני דיפלומטים בבריטניה על ידי מינסק. הגירוש מגיע לאחר שבריטניה הטילה בספטמבר איסור נסיעה על הנשיא אלכסנדר לוקשנקו ובנו. בשל זיוף בחירות לכאורה בבלארוס.

משרד החוץ בבריטניה הודיע ​​ביום שני כי הוא מגרש שני דיפלומטים בלארוסים בתגובה ישירה לשני דיפלומטים בריטיים שהוכרזו כ"אישיות שאינה רצויה" במינסק.

"שלחנו הודעה ברורה כי לגירוש הלא מוצדק שלהם של דיפלומטים בריטיים יש השלכות", אמר שר החוץ הבריטי דומיניק ראב בהצהרה.

מינסק הודיעה כי היא מגרשת את שני הדיפלומטים הבריטים הבכירים ביום שני, וציינה את "האופי ההרסני" של פעילותם.

בריטניה הטילה בספטמבר איסורי נסיעה על נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו ובנו ועל בכירים אחרים, כתגובה לנושאי הבחירות ובעקבות אלימות נגד מפגינים.

ערוץ הטלוויזיה ONT בבלארוס דיווח ביום שלישי כי שני הדיפלומטים הבריטים כבר עזבו את המדינה. הוא כינה אותם סגנית ראש המשימה בבריטניה בבלארוס, ליסה תומווד, ונספח ההגנה טימותי ווייט.

בערוץ נמסר כי הדיפלומטים אספו מידע על הפגנות ועל המצב הפוליטי הכללי. נאמר כי הם פגשו שוב ושוב נציגים של ארגוני זכויות אדם וארגונים לא ממשלתיים.

האיחוד האירופי הצטרף בשבוע שעבר רשמית לבריטניה בהטלת סנקציות על נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו , ובנו ויקטור בן ה-44, המשמש כיועץ ביטחוני, שנמצא בשלטון מאז 1994, סירב לדיאלוג עם מתנגדים והאשים את מדינות המערב בקידום ההפגנות.

בלארוס בריטניה גירוש דיפלומטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד