כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
על רקע סכנת הדבקה

צפו: הרב הראשי לישראל קורא לציבור להקפיד על הניקיון

באופן חריג ובצורה יוצאת דופן מתייחס הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו לנושא הניקיון וקורא לציבור לשמור על ניקיון ארץ ישראל, על רקע סכנת ההידבקות בנגיף הקורונה • צפו בדברים

צפו: הרב הראשי לישראל קורא לציבור להקפיד על הניקיון
הגאון הרב דוד לאו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

הגאון רבי דוד לאו, הרב הראשי לישראל, מתייחס בצורה יוצאת דופן לנושא הניקיון, החשיבות ההקפדה על הניקיון וקורא לציבור לשמור על ארץ ישראל נקייה, על רקע התפשטות נגיף הקורונה וסכנת ההידבקות.

דבריו של הרב לאו, במסגרת קמפיין הסברה חוצת מגזרים של עמותת "נקי" והחברה להגנת הטבע, למען השמירה על ניקיון ארץ ישראל, במסגרתם הוקם פרויקט "חרדים לניקיון" להגברת ההסברה במגזר החרדי בנושא השמירה על הניקיון.

הרב הראשי, הרב לאו פותח את דבריו: "הקפדה גדולה מקפידה התורה על ניקיון, הניקיון מהותי ומשמעותי בכל הזמן, ואנחנו רואים זאת אפילו בשעת מחנה, בשעת מלחמה, כאשר נמצאים במצב לא פשוט, כאשר העם כולו נמצא בשטח, שיכין אדם את עצמו ויעשה את הכל, כדי שהניקיון ישרור בכל פינה ופינה ממקומותיו".

 

הרב מוסיף: "אנחנו לא ניגשים לסעודה לפני שמנקים ומטהרים את הידיים אנחנו מוזהרים להתפלל במקום נקי, אנחנו מוזהרים להתפלל ולהקפיד על הדברים הללו בכל רגע, בכל שעה. מדרש חז”ל מפורסם, הקדוש ברוך הוא נותן יד, עד כמה שאפשר להגדיר את זה לאלוקים, נותן יד ומושיט את האדם הראשון לעולם, מראה לו ואומר ראה עולמי כמה יפה, כמה בראתי טוב, תן דעתך, שלא תקלקל ותחריב את עולמי".

"שמירה על הניקיון זו מידה חשובה כל הזמן, היא חשובה גם בזמן הקורונה באופן מיוחד, הרי אנחנו מצווים ומחויבים להיזהר, להישמר שלא נידבק חלילה ושלא נדביק חלילה ואנחנו מצווים לעשות

הגר\"ד לאו לשמור על ארץ ישראל נקייה
זאת", הרב אומר כי "אנחנו צריכים לדאוג זאת - גם על ידי ניקיון אישי, הקפדה מלאה על הניקיון שלנו ולא די בכך. אנחנו מחויבים להקפיד על עוד דבר, להקפיד גם, המציאות היא, שאנחנו נאלצים להתפלל בחוץ, לא מתפללים רק בבתי כנסת, אלא בדרך כלל רוב הציבור מתפלל דווקא בחוץ כי רק מניין קטן יכול להיות, בבית הכנסת, אז מתפללים בחוץ".

הרב פוסק כי "אסור להתפלל במקום שאינו נקי. הלכות ברורות מופיעות בכך, הלכות ברורות מופיעות בכך ברמב”ם, בשולחן ערוך, הלכות שמדגישות את הניקיון, כמה מהותי הוא ועד כמה צריך לשמור על כל פרט ופרט".

הרב לאו קורא לשמירה על ניקיון ארץ ישראל ואומר כי "זהירות חשובה בארץ ישראל. על כל אחד ואחד מוטל לשמור על הניקיון, להקפיד ולהיזהר ולהודות לבורא עולם נתן לנו ארץ יפה - ניזהר לשמור על ניקיונה, נשמור על טובתה ונייחל כולנו,שהניקיון הפיזי, נתרגל גם לניקיון בפינו, לשמור את דיבורנו, בצורה נאה ומתאימה, כדי לדעת לדבר ולשמור טוב זה על זה ולהשרות ניקיון מלא, בארצנו ארץ הקודש. "אשרינו שזכינו ובדורנו יש לנו את הכלים, לשמור על ארץ ישראל יפה", מסיים הרב.

הרב דוד לאו ניקיון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד