כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
"כולנו נמות מתישהו"

למרות התחלואה המטורפת: נשיא ברזיל לעם: "פחדנים, תרגיעו"

5.7 מיליון נדבקים בברזיל, ו-163 אלף מקרי מוות בברזיל לא מעוררים את הנשיא להבין כי מדובר במגיפה ולא ב"שפעת קטנה" כלשונו | הוא תומך נלהב של דונלד טראמפ ואף לא הכיר בזכייה של ביידן | נשיא בהפרעה

למרות התחלואה המטורפת: נשיא ברזיל לעם: "פחדנים, תרגיעו"
נשיא ברזיל בישראל צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

נשיא ברזיל סופג אש: אמר לאזרחי ברזיל "תפסיקו להתייחס לקורונה כאילו אתם פחדנים".

ז'איר בולסונארו, אמר בנאום שנתן אתמול בטלוויזיה כי אזרחי ברזיל צריכים להפסיק לפחד מקורונה, בולסונארו השתמש במונח פוגעני כשהוא מזלזל בקורונה, תוך שהוא מתלונן כי "רק על מגיפת הקורונה מדברים בלי הפסקה, אנחנו צריכים לעצור את זה".

"אני מצטער על המוות. אני באמת מצטער, אבל כולנו נמות מתישהו, אין תועלת לברוח מהמציאות. עלינו להפסיק להיות מדינה של פחדנים ועלינו להתמודד עם זה ולהילחם, אני שונא את הדברים האלה". את הדברים אמר בנאום בארמון הנשיאות.

בולסונארו, שזלזל שוב ושוב בנגיף למרות 5.7 מיליון נדבקים בברזיל, ו-163 אלף מקרי מוות בברזיל, המשיך עם הקו הקבוע שלו. בולסונארו, הוא תומך נלהב של דונלד טראמפ שאליו משווים אותו לעתים קרובות, הוא בין המנהיגים העולמיים הבודדים שלא הכירו בזכייה של ביידן בבחירות בארה"ב. מספר ההרוגים בברזיל הוא השני בגודלו בעולם אחרי ארצות הברית, ומספר הנדבקים בו הוא השלישי בגובהו אחרי ארה"ב והודו.

בולסונארו גינה בעבר את 'ההיסטריה' סביב הקורונה, והשווה את הנגיף ל"שפעת קטנה" וטען כי מערכת החיסון של הברזילאים כל כך חזקה שהם יכולים לשחות בביוב גולמי ו'לא להידבק באף וירוס'.

כשנשאל באחת הפעמים על מספר המתים הגבוה אמר בולסונארו: "אז מה? אני מצטער לשמוע, אבל מה אתה רוצה שאעשה?".

נשיא ברזיל קורונה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד