י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא משנה מי קבור שם"

מועדון אופנוענים יהודי-מוסלמי שומר על בית עלמין יהודי

בעקבות קברי יהודים שחוללו בשנה שעברה, ערב ליל הבדולח, מעשה שזעזע את העולם היהודי, מועדון אופנועים המורכב מיהודים ומוסלמים שומר על בית העלמין לבל ישנה מקרה שכזה | אחד  החברים: "לא משנה מאיזו עדה או דת אתה משתייך, פשעי שנאה נגד משפחתך וקרובי משפחתך עושים רושם רע. קברים קדושים לכולנו, לא משנה מי קבור שם"

מועדון אופנוענים יהודי-מוסלמי שומר על בית עלמין יהודי
חברי הפורום צילום: Muju and Co’s official Faceboo

דנמרק: אחרי חילול הקברים על ידי אנטישמיים של הימין הקיצוני בשנה שעברה, מועדון אופנוענים יהודי מוסלמי שומר על בית העלמין.

ב-9 בנובמבר, לפני 82 שנים החלה רדיפת הנאצים נגד היהודים בפוגרום מזעזע המכונה 'ליל הבדולח'. בשנה שעברה, יום השנה עמד בסימן חילול 84 קברים בבית קברות יהודי ברנדרס - דנמרק - מעשה שזעזע את העולם היהודי.

כדי למנוע דבר דומה השנה, חברי מועדון האופנועים מוג'ו, פיטרלו בחלק היהודי בבית העלמין קירקגורד בקופנהגן. החברים הם מוסלמים ויהודים.

המועדון מתאר את עצמו כמועדון האופנוענים היהודי-מוסלמי הראשון בעולם, במטרה לקדם "הבנה, אחדות ועניין באופנועים בקרב מיעוטים דתיים-אתניים".

חברי הפורום באירוע תקיעת שופר.

דן, יו"ר המועדון, אמר לתקשורת המקומית: "אנו מנסים לערער את הדעות הקדומות שיהודים ומוסלמים מתקשים לחיות זה עם זה". לדבריו, הוא מלא בגאווה עצומה במעשיהם של חברי המועדון הפועלים להגנה על בתי העלמין של קופנהגן.

אחד מחברי המועדון, הידוע בכינויו סעיד, אמר: "לא משנה מאיזו עדה או דת אתה משתייך, פשעי שנאה נגד משפחתך וקרובי משפחתך עושים רושם רע. קברים קדושים לכולנו, לא משנה מי קבור שם. זו משפחה של מישהו ואנחנו רוצים להוקיר את זה, העובדה שמוסלמים דנים מסתובבים ומגלים את אהדתם למקום כזה, ומשתדלים למנוע ונדליזם, אני חושב שזה דבר פנטסטי".

בית עלמין יהודי דנמרק ליל הבדולח חילול קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד