ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הפיגוע בבית הקברות

ערב הסעודית נשבעת להילחם בדאעש ב'אגרוף ברזל'

הנסיך מוחמד בן סלמאן מערב הסעודית נשבע להילחם בדאעש עם 'אגרוף ברזל' לאחר שג'יהאדיסטים קיבלו אחריות על פיגוע בבית קברות שאינו מוסלמי במדינה | דעאש: "נקמה על הקריקטורות של שרלי הבדו שלועגות לנביא מוחמד"

ערב הסעודית נשבעת להילחם בדאעש ב'אגרוף ברזל'
טרוריסטים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90

נסיך הכתר הסעודי, מוחמד בן סלמאן התחייב להילחם בדאעש באגרוף ברזל לאחר שג'יהאדיסטים קיבלו אחריות על פיגוע בטקס זיכרון לזכר חללים במלחמת העולם הראשונה בבית קברות שאינו מוסלמי בסעודיה.

דאעש קיבל אחריות על ההתקפה נגד כינוס דיפלומטים מערביים שהותירה ארבעה אנשים פצועים, כולל בריטי אחד, שוטר יווני ושומר סעודי ביום רביעי האחרון, דאעש אמר כי זה כי נקמה עבור הקריקטורות המצוירות של שרלי הבדו שלועגות לנביא מוחמד.

בנאומו בפני מועצת השורא, הנסיך מוחמד אמר: "אנו נמשיך להתמודד עם כל התנהגות ורעיונות קיצוניים". על פי נאומו שפורסם על ידי סוכנות העיתונות הרשמית בסעודיה, הוא אמר: "נמשיך להכות באגרוף ברזל נגד כל אלה שרוצים לפגוע בביטחוננו וביציבותנו". הוא הזהיר את המבקשים לבצע מעשים ג'יהאדיסטים מפני "עונש כואב וחמור". בדיווחים ראשוניים על פיגוע נמסר כי חומר נפץ הושלך מעל חומת בית העלמין הנוצרי במהלך הטקס.

בהצהרה של זרוע התעמולה של דאעש, נאמר כי ההתקפה "כוונה בעיקר נגד הקונסול הצרפתי בגלל התעקשות ארצו לפרסם את התמונות המעליבות את נביא האלוהים".

משטרת סעודיה הודיעה ביום רביעי כי עצרה אדם החשוד כי השליך את מטען החבלה המאולתר וכי הם מתייחסים אליו כאל פיגוע. דיפלומטים מקונסוליות בריטניה, יוון, איטליה וארה"ב נכחו יחד עם נספחים צבאיים כאשר רסיסים פוזרו על פני בית הקברות בזמן שהקונסול הצרפתי נשא נאום.

בנוסף, משרד החוץ הצרפתי גינה את 'ההתקפה הפחדנית, הבלתי מוצדקת'.

סעודיה פיגוע דאע''ש צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד