י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
קרב מכריע

סיבוב שני בבחירות במולדובה; הרב המקומי צופה מי ינצח - צפו

בחירות במולדובה סיבוב שני: מאיה סנדו מובילה בסקרים על הנשיא המכהן איגור דודון | דודון מעדיף קו הדוק יותר עם מוסקבה, בעוד סנדו רואה את עתידה של מולדובה כחלק מהאיחוד האירופי |הרב זלצמן: "זה נראה שהיא תנצח". צפו

סיבוב שני בבחירות במולדובה; הרב המקומי צופה מי ינצח - צפו
בית הספר היהודי במולדובה צילום: באדיבות המצלם

ועדת הבחירות במולדובה פרסמה כי מאיה סנדו פרו מערב, ניצחה את הנשיא המכהן איגור דודון בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות במדינה, עם 35.77% ל -32.87%. אך מכיוון שהיא לא ניצחה בלפחות 50 אחוז, השניים ילכו לסיבוב שני

שני המועמדים עוברים כעת לסיבוב השני שיתקיים ב-15 בנובמבר עם ציפיות למירוץ צמוד נוסף בין שני היריבים שגם הלכו ראש בראש בשנת 2016.

דודון ניצח את סנדו ב-70,000 קולות בלבד, והמדינה נותרה מחולקת בין שני חזונות: דודון מעדיף קו הדוק יותר עם מוסקבה, בעוד סנדו רואה את עתידה של מולדובה כחלק מהאיחוד האירופי. במיוחד הצעירים שבהם.

את הדברים הללו מאשר רב הקהילה בקישניב, הרב פנחס זלצמן, שאומר ליואב זהבי, ב'כאן חדשות', כי "הצעירים ילכו עם סנדו, כי לרוסים יש להציע לצעירים נפט, וודקה, ומערכות ביטחוניות, הדברים הללו פחות מעניינים את הדור הצעיר המקומי, והוא רוצה את אירופה פתוחה בפניו ולכן הוא תומך בסנדו".

למרות שהבחירות נקבעו כקרב מכריע בין שני מועמדים שונים מאוד, שיעור ההצבעה ביום ראשון לפני שבוע היה רק ​​בסביבות 41%, 5% פחות מאשר בשנת 2016. מולדובה, כמו בכל מקום אחר באירופה, נפגעה קשות על ידי נגיף הקורונה, ופחד של להידבק כנראה השאירו רבים מהמצביעים בבית.

בעוד הבחירות התפרשו באופן נרחב כקרב בין מזרח למערב באחת ממדינות הגבול של אירופה, אנליסטים אמרו בשבוע שעבר, כי הנושא האמיתי של המצביעים בשנת 2020 הוא עתידה הכלכלי של מולדובה, כאשר המדינה נאבקת להתאושש מנגיף הקורונה.

הסיבוב השני יביא בוודאות קולות של טענות לזיופים, עם טענות על זיוף קולות וקניית קולות שהושמעו על ידי סנדו. אנשי אופוזיציה האשימו את דודון ומפלגתו ב"הבאת" אלפי מצביעים מאזור טרנסניסטריה השנוי במחלוקת.

טרנסניסטריה, שהכריזה על עצמאותה ממולדובה בשנת 1992 ולחמה מלחמה עם המדינה בשנת 1994, נתמכת על ידי מוסקבה, המחזיקה אלפי חיילים במקום כדי לשמור על הסדר במדינה. בסביבות 350,000 תושבים בטרנסניסטריה מחזיקים באזרחות מולדובה ויכולים להצביע במולדובה.

הן בבחירות לשנת 2016 והן לפרלמנט בשנת 2019 הועברו עשרות אלפי מצביעים מעבר לנהר דניסטר - המפריד בין מולדובה לטרנסניסטריה - להצביע למפלגות התומכות במוסקבה.

כמו כן היה חשש שרבים מבין 1.2 מיליון ל -2 מיליון מולדובים המתגוררים מעבר לים - ונוטים להצביע לסנדו - יתקשו להצביע בגלל מגבלות נגיף הקורונה במדינות כמו צרפת ובריטניה, אך סוכנות הידיעות AFP דיווחה ביום שני כי קיימת אחוז השתתפות חזק של יורדים ממולדובה שמצביעים.

כמיליון מולדובנים - או כמעט שליש מכלל האוכלוסייה - עזבו את ארצם במהלך 20 השנים האחרונות והכסף שהם שולחים למשפחותיהם מהווה יותר מ-15% מהתל"ג.

מולדובה הרב פנחס זלצמן בחירות לנשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד