כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מקדם ההדבקה עלה

משרד הבריאות מזהיר: סגר נוסף יוטל בחנוכה

במשרד הבריאות מזהירים בעקבות העלייה האחרונה בממדי התחלואה, כי "אם מגמת התחלואה לא תשתנה - סגר נוסף יוטל לפני חנוכה" | בימים האחרונים ראשי ההנהגה בישראל 'שוברים את ראשם' בניסיון להביא לצעדים שיימנעו התפרצות מחודשת של הנגיף

משרד הבריאות מזהיר: סגר נוסף יוטל בחנוכה
סגר בשכונה חרדית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתוני ההדבקה העולים מובילים בכירים במשרד להזהיר מפני התפרצות מחודשת - והטלת מגבלות כבר בחודשים הקרובים. נתניהו הנחה את המל"ל להציג המלצות לבלימת התחלואה.

בכיר במשרד הבריאות אומר: "אנחנו נמצאים היום שוב במצב מסוכן מאוד בכל הנוגע להתפרצות המגיפה. כך פורסם ב"ישראל היום"

לפי נתוני ההדבקה החדשים, חזרנו מחדש ל־900-800 נדבקים ביום ומקדם ההדבקה עולה כבר לרמה של 1 ומעלה. זה עלול להביא מהר מאוד להתפרצות מואצת, נרחבת וקשה של המגיפה אשר עלולה לגרור אותנו למצב שבו נהיה חייבים להטיל הגבלות חדשות וסגר כבר בחנוכה ואולי אפילו עוד קודם לכן".

לדבריו, "נכון שאנחנו עכשיו בעיצומה של הפתיחה המחודשת של המשק ומערכת החינוך, אבל הפתיחה הזו אמנם איטית יותר מהיציאה הפזיזה שהייתה אחרי הסגר הראשון, אבל היא מהירה יותר ממה שמשרד הבריאות ביקש ודרש אחרי הסגר השני. לצערי ראשי המשרד נכנעים בניגוד מוחלט למה שהם אומרים בישיבות פנימיות. משרד הבריאות הזהיר מראש שפתיחה מהירה מדי תגרור עליה מחודשת ברמת הקורונה ואנחנו רואים את זה עכשיו במו עינינו".

בימים האחרונים נערכים דיונים במשרד הבריאות בניסיון לגבש צעדים לבלימת התפשטות הקורונה, שיעמדו כנגד ההקלות עליהן החליט הקבינט מוקדם יותר השבוע. על פי הנחיית ראש הממשלה נתניהו, המטה לביטחון לאומי (מל"ל) צריך להציג לקבינט המלצות שיסייעו לעצור את העלייה המחודשת בתחלואה. יתירה מכך, גם ראש הממשלה נתניהו וגם שר הבריאות אדלשטיין, מוטרדים מכך שההקלות שכבר יושמו יביאו בתוך שבועיים או פחות, לקפיצת מדרגה. עם זאת, לא נמצאו בשלב זה צעדים אפקטיביים, למעט מגבלות קשות על כלל האוכלוסייה.

שר הבריאות אדלשטיין אף קיים בימים האחרונים התייעצויות עם גורמים מחוץ למערכת הממשלתית במטרה לשמוע רעיונות יצירתיים, אך כאלה לא נמצאו. בשלב זה לא נקבע מועד לישיבה הבאה של הקבינט הקורונה, ואולם ההערכה היא שלקראת חזרתן ללימודים של כיתות ה' ו-ו', תהיה ישיבה כזו, כדי לקבל החלטה סופית.

משרד הבריאות חנוכה קורונה סגר ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד