כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חיסוניות ממושכת

מחקר: מחלימי הקורונה מחוסנים לטווח ארוך

מחקר חדש שפורסם ב'ניו יורק טיימס' מגלה כי מחלימי הקורונה מחוסנים למשך פרק זמן ארוך יותר מכפי שחשבו עד כה

מחקר: מחלימי הקורונה מחוסנים לטווח ארוך
אילוסטרציה צילום: pexels

החיסון בדרך, כך נראה, והשאלה הגדולה היא כמה זמן הוא יחזיק, למשך כמה זמן הגוף יישאר מחוסן מפני הנגיף? מאחר ולא חלף מספיק זמן מהרגע בו ראשוני הנסיינים קיבלו את החיסונים, קשה לתת תשובה מוחלטת לשאלה, אולם מחקר חדש שנערך לאחרונה מנסה לשפוך אור על התהייה. החוקרים מעריכים כי החיסוניות נותרת זמן רב מכפי שנהוג היה לחשוב עד כה.

במהלך המחקר נבדקו דגימות דם מאנשים שנדבקו בעבר בקורונה והחלימו, התברר כי הדגימות מעידות על "חיסוניות חזקה שנמשכת שנים", אומרים החוקרים.

המחלימים נבדקו שמונה חודשים אחרי שנדבקו, ולרובם היו מספיק תאים חיסוניים שיכולים להתנגד לווירוס ולמנוע תחלואה חוזרת. הירידה במספר התאים החיסוניים הייתה איטית והחוקרים משערים שתאים אלה יכולים להישאר בגוף למשך הרבה מאוד זמן.

חשוב לציין כי המחקר שפורסם ברשת עדיין לא עבר ביקורת עמיתים או פורסם בביטאון מדעי אבל מדובר במחקר המקיף ביותר שנעשה בנושא עד כה.

לצד מסקנות הביניים של המחקר משערים החוקרים כי מקרי ההדבקה החוזרת בנגיף, שהתפרסמו לאחרונה, אירעו כתוצאה מהידבקות במוטציה אחרת של הנגיף, חלשה מהראשונה. המחקר בנושא טרם הושלם, יחלפו חודשים ארוכים עד שיצטבר מידע מספיק בכדי שניתן יהיה לחקור את הנתונים לאורך זמן ולהסיק מסקנות. התקווה היא כי החיסונים שבפיתוח יבשילו לשיווק המוני ואלו שיתחסנו יהיו מוגנים מהידבקות חוזרת למשך זמן רב.

 

 

 

חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד