י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאבק שירד מהפסים

הסלמה הדדית: מפגין השווה את נתניהו להיטלר וסירב להתנצל

לאחר המילים הקשות שנאמרו למשפחת פרקש על ידי מפגין תומך נתניהו, שאף הספיק אמש להתנצל על הדברים, אמש פורסם תיעוד של אחד ממובילי המחאה נגד בנימין נתניהו בו הוא משווה את נתניהו להיטלר, הבוקר הוא רואיין חדשות 12 וסרב להתנצל על הדברים

הסלמה הדדית: מפגין השווה את נתניהו להיטלר וסירב להתנצל
הפגנת השמאל מול בלפור צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

יממה לאחר הסערה שהגיעה מצד ימין של המפה הפוליטית עת תקף מפגין ימני את משפחת פרקש בפגנה שנערכה בקיסריה, אמש (רביעי) פורסם תיעוד של סדי בן שטרית אחד ממובילי ארגוני המחאה קריים מיניסטר והדגלים השחורים, המוחים נגד ראש הממשלה נתניהו, כאשר בתיעוד משווה בן שטרית את נתניהו ללא פחות מאשר צורר העם היהודי, היטלר.

נשיא המדינה ראובן ריבלין גינה את הדברים ואמר "ההשוואה בין נתניהו להיטלר היא לא פחות מטירוף הדעת ואני מגנה אותה בכל תוקף".

יושב ראש מפלגת כחול לבן פרסם אף הוא הבוקר הוגעת גינוי, ובחשבון הטוויטר שלו כתב גנץ: אני מגנה בתוקף את ההשוואה הבזויה שנעשתה בין נתניהו לצורר אדולף היטלר. אין מקום בחברה הישראלית להשוואות מהסוג הזה שפוגעות בזכר השואה. גם אם יש מחלוקות קשות וחוסר הסכמה עם דרכו של נתניהו, לא זו הדרך להביע זאת.

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד הצטרף אף הוא לגינויים "ההשוואה בין נתניהו להיטלר היא לא פחות מטירוף הדעת ואני מגנה אותה בכל תוקף".

חבר הכנסת מיקי זוהר גינה אף הוא ואמר "אמירותיו המכוערות של סדי בן שיטרית נגד ראש הממשלה תוך כדי השוואתו להיטלר הן חציית קו אדום, זוהי הסתה חמורה שדינה מאסר, אני מצפה מהמשטרה לבדוק את המקרה החמור הזה" עוד הוסיף זוהר "סדי בן שטרית הופיע להפגין גם ליד ביתי והשתמש בביטויים מכוערים כלפיי כולל הוצאת דיבתי רעה, תבעתי אותו על כך והעניין יתברר בקרוב..

מנגד בן שיטרית עצמו התראיין לחדשות 12 ולא התנצל על הדברים. בן שיטרית אמר "ההשוואה היא השוואה במקום, אני משווה את התהליכים שקרו בגרמניה בשנות ה-30' לתהליכים שקורים עכשיו, מי שרוצה לקחת את זה למקומות אחרים, זו בעיה שלו. אני דיברתי על הסתה ושיסוי, הסרטון מאוד ברור ואני אומר שם דברים מאוד ברורים. מי שרוצה לפרש אותם אחרת, זו בעיה שלו".

עוד הוסיף בן שטרית וכינה את ראש הממשלה בראיון "סמרטוט מהסוג הזול ביותר, אני אמרתי גרמניה של שנות ה-30' ובה היה אדם בשם היטלר שעלה לשלטון באותן שיטות של בנימין נתניהו. זו ההשוואה, מה הבעיה עם זה? אנשים מפרשים מה שהם רוצים לשמוע, אני דיברתי ברור".

"אני לא אמרתי תאי גזים ולא דיברתי על גרמניה של שנות ה-40, דיברתי על איך היטלר עלה לשלטון בגרמניה, שיסה והסית וגמר את הדמוקרטיה הגרמנית, זה בדיוק מה שנתניהו עושה כאן היום. הוא פועל באותן שיטות. אני לא חושב שאני צריך לתת הסבר לאף אחד. אני עומד מאחורי כל מילה, מה פתאום להתנצל?" אמר בן שטרית לסיום.

כזכור אותמול פורסים כי תומכי נתניהו והליכוד הגיעו ביום שלישי בערב להפגין בקיסריה מול הבית של השכנים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כמחאה על אירוח 'אנרכיסטים על גג ביתם. ההפגנה נערכה מול הבית של משפחתו של סרן תם פרקש ז"ל שנהרג במלחמת לבנון השנייה.

‏"משפחת פרקש, זה שאיבדם בן לא מקנה לכם את הזכות... אנחנו פה נהיה כל עוד תארחו את האנרכיסטים על הגג של הבית שלכם. לא ניתן לכם פה את חופש הביטוי שהתרגלתם", כתבה  עיתונאית עיתון הארץ נעה שפיגל, והוסיפה אלו המילים שחטפו היום הוריו של סרן תם פרקש ז"ל.

שפיגל הוסיפה ופרטה "משפחות פרקש הם שכנים של משפחת נתניהו בקיסריה. במוצ"ש הם מארחים מספר פעילי מחאה על גג ביתם שנושאים דברים לעבר בית ראש הממשלה: כשסיקרתי אצלם אירוע כזה בהשתתפות מספר אנשים ספורים לפני כמה שבועות אמרה לי ענת, האם, שהיא לא משתתפת, אבל רוצה לאפשר לאחרים להביע את שעל ליבם".

המילים הקשות שהוטחו במשפחה ששכלה את בנה עוררו סערה, והגינויים פתחו את המהדורות בכל כלי התקשורת. יצוין כי אמש התנצל המפגין שתקף את משפחת פרקש, וציין כי הדברים שנאמרו על ידו לא ראויות היו להיאמר, בן שטרית כאמור לא מתנצל.

בנימין נתניהו הפגנות נאצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד