י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עם מברג וסכין

כתב אישום: "הגיע להר הבית במטרה לדקור שוטרים יהודים"

כתב אישום הוגש הבוקר נגד אזרח ישראלי תושב רהט שהיה בדרכו לפגוע ביהודים בהר הבית ולמות כ'שאהיד' | מכתב האישום עולה השתלשלות המקרה ועד לתפיסתו על ידי שוטרים במהלך סיור בעיר העתיקה

כתב אישום: "הגיע להר הבית במטרה לדקור שוטרים יהודים"
מוסלמים בהר הבית. ( צילום מהעבר) צילום: Sliman Khader/Flash90

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אזרח ישראלי, ואליד אבו מדיעם, בן 20 תושב רהט, אשר הגיע לעיר העתיקה בירושלים, כשהוא מצויד בסכין ובמברג, והיה בדרכו להר הבית לבצע פיגוע ממניע לאומני ולמות כ"שאהיד".

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של ניסיון רצח שהוא מעשה טרור והחזקת סכין. על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים, בעקבות כעס שצבר הנאשם כלפי אנשי ביטחון יהודים, גמלה בליבו ההחלטה לבצע פגוע בשוטרים יהודים בהר הבית ולמות כ"שאהיד".

בתאריך 6.11.20, כך עולה מכתב האישום, החליט הנאשם להוציא לפועל את תכנית הפיגוע באותו לילה, ולגרום למותו של שוטר או חייל, באמצעות דקירה בסכין בצוואר. טרם יציאתו לירושלים, ניגש הנאשם לאישתו, סיפר לה על תכניתו לבצע פיגוע, נפרד ממנה לשלום, וביקש ממנה לא לספר לאיש על התכנית. אשתו ניסתה להניא אותו מתכניתו, אך ללא הואיל.

עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם הצטייד בסכין יפנית, התקשר לחבר וביקש ממנו לעשות לו טובה ולהסיעו לירושלים על מנת להתפלל. הנאשם אף חיפש לרכוש גז מדמיע וסכין, אך לא מצא בשעת לילה. במהלך הנסיעה, התנהגותו של הנאשם עוררה את חשדו של החבר, אשר שאל את הנאשם אם הוא מתכנן לבצע פיגוע.

הנאשם השיב בחיוב ואז החבר עצר את הרכב ואמר לנאשם לרדת ולחשוב שוב על מעשיו. מיד לאחר מכן, טען הנאשם כי צחק עליו ושהוא נוסע לירושלים על מנת לפגוע במי שפגע בכבודה של אשתו, מה ששכנע את החבר להמשיך בנסיעה.

הנאשם הוציא מברג מתא ברכב והסתיר אותו בבגדיו, לא ענה לשיחות ולהודעות מאשתו, ואף כתב לה שאם תגלה אודות התכנון שלו, היא מגורשת.

מכתב האישום עולה, כי החבר הסיע את הנאשם לשער שכם "באב אלעמוד", הנאשם ירד מהרכב סמוך לשעה 1:00 בלילה והחל לצעוד ברחובות העיר העתיקה עד שהגיע סמוך לשער האריות, כשהוא מחפש אחר הכיוון להגיע למסגד אלאקצא בהר הבית. השוטרים שביצעו סיור במקום הבחינו בנאשם, אשר עורר את חשדם, והנאשם נעצר.

פיגוע הר הבית רהט כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד