י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נחשפים פרטים חדשים

היחידה הסודית שהניחה את המטענים בגבול סוריה

הבוקר חושף צה"ל פרטים חדשים אודות היחידה הסודית שהניחה מטענים בגבול ישראל סוריה, בזירה שנחשפה השבוע | אתמול הזהיר ראש הממשלה: "מי שמנסה לתקוף אותנו, מי שתוקף אותנו - דמו בראשו"

היחידה הסודית שהניחה את המטענים בגבול סוריה
טילים על רכבי חיזבאללה צילום: צילום ארכיון

בצל המתיחות הנמשכת בגבול הצפון, מחשש לפעולה של הכוחות הפרו איראניים הפועלים באזור - בתגובה לתקיפות צה"ל על שורה של מטרות צבאיות במדינה, היום מתפרסמים פרטים חדשים אודות היחידה שביצעה את ניסיון הפיגוע בגבול ישראל סוריה, כשהניחה מספר מטענים בשטח ישראל במטרה לפגוע בלוחמי צה"ל.

על פי פרטים המתפרסמים היום לראשונה, מדובר בחוליה השייכת ליחידת 840 המופעלת באופן ישיר על ידי כח קודס האיראני הפועל בסוריה ובמזרח התיכון. היחידה, כך מפרסם היום צה"ל, פועלת כגוף חשאי שאחראי לביצוע ותכנון והקמת פעולות טרור נגד מטרות במערב המתנגדות לשלטון האיראני.

אמש, התייחס ראש ההמשלה נתניהו לחשיפת המטענים ושיגר מסר ברור לאיראן ושלוחותיה באזור. "לפנות בוקר חיל האוויר תקף מטרות משמעותיות של כוח קודס האיראני בסוריה, וגם של צבא סוריה", אמר נתניהו, "זאת המדיניות הברורה שאני מוביל מזה שנים".

נתניהו אומר עוד כי כל תוקפנות תיענה בתגובה משמעותית, ואף רומז לחיסולים ממוקדים של מי שינסה להוציא אל פעולות נגד ישראל. "לא נאפשר התבססות איראנית צבאית נגדנו בסוריה, ולא נאפשר שום ניסיון של תקיפה נגדנו משטח סוריה. מי שמנסה לתקוף אותנו, מי שתוקף אותנו - דמו בראשו".

כזכור, אתמול פורסמו פרטים חדשים אודות זירת המטענים שנחשפה. על פי דובר צה"ל, מדובר בשלושה מטענים עוצמתיים השוקלים עשרות קילוגרמים של חומרי נפץ. פיצוץ של המטענים, כך מעריכים בצה"ל, היה עלול לגרום לאבדות קשות. בצה"ל הבהירו כי המטענים הונחו כבר לפני מספר שבועות, ומערכת הביטחון עקבו אחר הזירה.

בתוך כך, במערכת הביטחון נערכים לתגובה מצד כח קודס, לאחר התגובה הקשה על המתקנים האיראניים. מחשש לירי רקטות לצפון הארץ, נפרסו סוללות כיפת ברזל. צה"ל העביר בימים האחרונים מסרים לסוריה ולגורמים האיראנים הפועלים באזור, אך "המסר לא נקלט", כך על פי דובר צה"ל. 

סוריה כוח קודס האיראני יחידה סודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד