י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בלי לצאת מהבית

חדש בארה"ב: בדיקת קורונה עצמית; תשובה תוך 30 דק'

ה-FDA אישר לשימוש בדיקה חדשנית שאותה ניתן לבצע בצורה עצמאית ובלי לצאת מהבית. עם זאת, לא ברור מתי המכשירים יגיעו לשוק

חדש בארה"ב: בדיקת קורונה עצמית; תשובה תוך 30 דק'
הבדיקה המהירה צילום: אסותא אשדוד

למה לצאת מהבית כשאפשר לבצע לבד? בדיקה חדשנית, שפותחה בידי  חברת Lucira Health, מאפשרת לנבדק לבצע בידקת קורונה בצורה עצמאית, בבית, ולקבל את התשובה תוך חצי שעה אף מבלי לשלוח את הדגימה. הבדיקה, שקיבלה השבוע אישור FDA, נחשבת ליוצאת דופן משום שבניגוד לבדיקות אחרות היא אף לא דורשת את משלוח הבדיקה למעבדה.

לפי החברה, הבדיקה מתבצעת בצורה עצמאית לחלוטין: בערכה ישנו מטוש שבאמצעותו הנבדק מבצע את הבדיקה כרגיל, ולאחר מכן המטוש מוכנס לתוך מכשיר ייעודי. הבדיקה מתבצעת במקום והיא ניתנת תוך 30 דקות. עם זאת, על הנבדק מוטלת המשימה לעדכן את הרופא בממצאי הבדיקה, כשמשום מה היא לא מועברת אוטומטית למערכות הבריאות. 

מדובר בבדיקה חדשנית שכן בדיקות אחרות מאפשרות קבלת תוצאה מהירה אמנם, חלקן תוך רבע שעה, אך לשם כך יש לשנע את הדגימה למעבדה או למוקד ייעודי. במתכונת זו הבדיקה מתבצעת במקום, כך שמדובר ללא ספק בבשורה: אין צורך להזמין דוגם, להגיע למעבדה. פשוט מבצעים את הבדיקה בבית ומדווחים, זה הכל.

עם זאת, יש לזכור שעל אף שעד כה פותחו שיטות רבות של בדיקות כשחלקן קיבלו כבר אישור FDA, רק חלק קטן מהן הוכחו אכן כמהימנות. בהקשר לכך יש להזכיר את מכשיר ה'סופיה' שנתפס כהבטחה, אך למרות שאושר גם בישראל עדיין משרד הבריאות מסתייג מהשימוש במכשיר וזאת לאחר שהוברר שהתשובות אינן אמינות כמו בדיקות המטוש הרגילות.

 

קורונה ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד