י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערה בארה"ב

קונסרבטיבים: התנהגותו של טראמפ מזכירה את פועלם של הנאצים

בעוד בארץ עסוקים כולם בהשוואה המקוממת שעשה סדי בן שטרית מראשי המחאה נגד נתניהו, בין נתניהו לאדולף היטלר ימ"ש, בבוסטון השוותה הקהילה הקונסרבטיבית בין התנהגותו של טראמפ לאירועי ליל הבדולח

קונסרבטיבים: התנהגותו של טראמפ מזכירה את פועלם של הנאצים
הנשיא דונלד טראמפ בכנס בחירות צילום: רויטרס

בעוד בארץ עסוקים בגינוי האמירה של אחד מראשי המחאה נגד נתניהו שהשווה אותו לצורר הנאצי היטלר, בארצות הברית הקהילה קונסרבטיבית בבוסטון עשתה אף היא השוואה מקוממת ובמכתב שהפיצה מכתב בו השוותה את תקופת טראמפ לתקופת השלטון הנאצי.

אתר החדשות היהודי JNS חשף כי הקהילה הקונסרבטיבית בבוסטון הפיצה מכתב מיוחד בו כתבו "בשבוע שבו אנחנו מציינים את יום השנה ה-82 לפוגרום הגדול שקיבל את הכינוי ליל הבדולח, אנו יודעים שכאשר מנהיגים יוצאים בהכרזות ואין מי שיוצא נגדם על כך, או חמור יותר אף מצטרפים אל אלו שרוצים להחריב את הדמוקרטיה, זה גורם לנזק נוראי".

פרסום המכתב גרם לסערה גדולה בארצות הברית, בעיקר עלתה הטענה כי אל לה לקהילה להתערב ולנקוט צד פוליטי, עוד נטען כי הדבר מהווה זילות של אירועי 'ליל הבדולח'.

כזכור אמש (רביעי) פורסם תיעוד של סדי בן שטרית אחד ממובילי ארגוני המחאה קריים מיניסטר והדגלים השחורים, המוחים נגד ראש הממשלה נתניהו, כאשר בתיעוד משווה בן שטרית את נתניהו ללא פחות מאשר צורר העם היהודי, היטלר. נשיא המדינה ראובן ריבלין גינה את הדברים ואמר "ההשוואה בין נתניהו להיטלר היא לא פחות מטירוף הדעת ואני מגנה אותה בכל תוקף".

 

ליל הבדולח דונאלד טראמפ בחירות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד