י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משבר תומכי הכשר

ראש הישיבה: בחור שנמשך למכשירים, צריך לשלוח אותו לגמילה

בעולם הישיבות מנסים להתמודד עם תופעת המכשירים 'תומכי הכשר' שחדרו ביתר שאת לישיבות בתקופת הקורונה. בישיבת גרודנא באר יעקב זעק ראש הישיבה הגר"צ דרבקין "מי שנמשך לדברים האלה, ממש מאבד את עצמו לדעת, ואם לא ילך לגמילה, יגיע לשאול תחתית" • האזינו

ראש הישיבה: בחור שנמשך למכשירים, צריך לשלוח אותו לגמילה
הגר"צ דרבקין עם בחורי הישיבה צילום: שוקי לרר

בעקבות וירוס הקורונה והלימוד בישיבות תחת מתווה הקפסולות, התירו ברוב הישיבות לבחורים להביא באופן רשמי מכשירי סלולר כשרים, בכדי שיוכלו להיות בקשר עם הבית אותו הם לא רואים משך תקופה ממושכת.

וכמו תמיד, היו בחורים שהתחכמו, ניצלו את ההיתר והביאו מכשירי נוקיה c2 ומכשירי 'תומך כשר' לישיבה. כך גם את הנגן החדש הנקרא 'נגן ללא שם' שם יש אפשרות לצפיית וידאו, מה שהוביל למכשול חמור בקרב הבחורים,  שהשתמשו עם הנגן לצורך צפייה בסרטים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בישיבות רבות רכשו בעצמם מכשירי סלולר כשרים לבחורים שיהיו בחדרים במטרה לפתור את הבעיה.

ראשי ישיבות רבים יושבים על המדוכה כיצד לפעול במטרה למנוע את המכשול של הכנסת המכשירים הבעייתיים לתוככי חדרי הישיבות. 

בישיבת גרודנא באר יעקב נשא ראש הישיבה הגאון רבי צבי דרבקין שיחה בנושא ודיבר על הפרצה שיש. ראש הישיבה הודיע שמי שימצא כזה מכשיר ברשותו - לא יוכל להמשיך בישיבה. ל'בחדרי חרדים' הגיעה הקלטה מדבריו של הגר"צ דרבקין. 

להלן התמליל המלא: 

"מה שנוגע לכאן יש איזה פרצה, וודאי שזה רק בשוליים אבל יש פרצה שיש מכשירים שמלאים בתכנים לא טובים. יש כאלה שנמשכים ומסתכלים בהם, זה חמור מאוד".

ראש הישיבה מפרט: א. הבחורים האלה שנמשכים לזה לא יוכלו להמשיך בישיבה, אותם צריכים לשלוח למקומות בגמילה - שיגמלו אותם שם הם צריכים להיות. 

ב. מי שנמשך אחרי הדברים האלה, למדן הוא לא יהיה לעולם, כך אומרים יודעי דבר שבאיה לא ישובון, הוא לא יהיה למדן אולי הוא יישאר בעלבת פשוט עם הארץ, אבל תלמיד חכם הוא לא יהיה. הוא מנתק משהו מהנשמה לנפש של האדם. 

"זה משהו איום ונורא" המשיך הגר"צ דרבקין "מי שנמשך לדברים האלה, הוא ממש מאבד את עצמו לדעת, ואם הוא לא ילך לגמילה, הוא ילך אחרי זה לשאול תחתית. ואפילו אם הוא ילך לגמילה הוא לא יהיה תלמיד חכם". 

לסיום אמר "זה דבר שמושך, ולכן אני רוצה להזהיר את הבחורים שיתרחקו מהמכשירים האלו כמו מאש, לפי בחור שימשך אפילו למשהו הוא מאבד את כל האפשרות שלו להיות תלמיד חכם בן עלייה. זה ממש מחיצה בין הנשמה שלו לבן אדם שבו". 

 

עולם הישיבות ישיבת גרודנא באר יעקב הגרצ דרבקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד