י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רגע לפני הסוף

נתניהו למייק פומפאו: "ישראל אסירת תודה לך"

ראש הממשלה נתניהו נועד עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו שהגיע לביקור בשלהי כהונתו בממשל. נתניהו הודה לפומפאו ולארה"ב על ארבע שנים נהדרות של ממשל פרו-ישראלי 

נתניהו למייק פומפאו: "ישראל אסירת תודה לך"
נתניהו ופומפאו צילום: Menahem Kahana/POOL

מזכיר המדינה של ארה"ב, מייק פומפאו, הגיע לביקור בן 3 ימים בישראל בשלהי כהונת טראמפ. פומפאו נועד עם ראש הממשלה נתניהו שקיבלו בחמימות וסיכם באריכות את פועלו של ממשל טראמפ לטובת ישראל.

"מייק, הייתה לנו הרגע שיחה מאוד פרודוקטיבית ואישית בזמן שהסתכלנו על חומותיה של ירושלים" פתח נתניהו. "זה הזכיר לי כמה הקשר שלך למדינה היהודית הוא עמוק ומשמעותי. הענקתי לך במתנה תנ"ך ואמרתי שלעם הספר לא היה ידיד טוב יותר, ואני מתכוון לכך. ברצוני להביע גם את הערכתי לידידות האישית שלנו וכל מה שנלווה לה. לכן, כל מילה שאני אומר כאן מגיעה מהלב.

נתניהו שטח בדבריו את פועלו של ממשל טראמפ ב-4 שנים לכהונתו: "במהלך ארבע השנים האחרונות תחת הנשיא טראמפ והצוות הנפלא שלו בראשותך, בראשות השגריר פרידמן, ג'ארד קושנר ואחרים, הברית של ישראל עם ארצות הברית הגיעה לגובה חסר תקדים. הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית הכירה בירושלים כבירתה של ישראל והעבירה את שגרירותה הנה; הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית הכירה בריבונות ישראלית על רמת הגולן; הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית נסוגה מהסכם הגרעין המסוכן עם איראן, הטילה סנקציות משתקות על המשטר האיראני וחיסלה את המגה-טרוריסט קאסם סולימאני; הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית הציעה את תכנית השלום הראשונה המציאותית באמת בין ישראל לפלסטינים; והודות לנשיא טראמפ ישראל יכלה לכונן שלום עם שלוש מדינות ערביות – איחוד האמירויות, בחריין וסודאן."

נתניהו ציין כי "תחת מנהיגותך ב- CIA ובמחלקת המדינה, חיזקת את הברית בין ישראל לארצות הברית. בתקופת כהונתך ב- CIA, שיתוף הפעולה המודיעיני נעשה חזק מאי פעם, מה שהגביר את הביטחון של שתי המדינות שלנו. תחת מנהיגותך במחלקת המדינה, נציגיה של ארצות הברית באו"ם ובפורומים בינלאומיים אחרים הגנו על ישראל באופן בלתי מתנצל, ללא הצטדקויות או תקינות מלאכותית, פשוט הגנו על ישראל – הגנו על מה שצודק והגנו על מה שנכון. ארצות הברית עמדה בנחישות מול עיוות הצדק בבית הדין הפלילי הבינלאומי. אני רוצה להודות לך על מעורבותך האישית בכל הדברים האלה. כל מה שמניתי מערב את תרומתך האישית גם כן. ארצות הברית גם דחתה את ההנחות לגבי המעמד החוקי של הקהילות הישראליות ביהודה ושומרון.

הודות למאמציך האדירים, להוציא לפועל את קמפיין 'מקסימום לחץ' של הנשיא טראמפ, הופעל לחץ על איראן וראינו ירידה בכמות התמיכה שהם מעניקים לגרורותיה השונות באזור. שתים עשרה הנקודות שלך קבעו את הסטנדרט למה שאיראן צריכה לעשות אם היא רוצה שיתייחסו אליה כמו מדינה נורמלית. אלה שטוענים ש-12 הנקודות שלך הן לא הכרחיות או לא מציאותיות פשוט רוצים לתת לאיראן פטור. פטור מהרקורד הזוועתי של איראן בכל הנוגע לזכויות אדם, פטור מתמיכתה של איראן בטרור, פטור מתוקפנותה של איראן באזור, פטור מפיתוח הטילים המסוכן של איראן, וגרוע מכל, פטור מתכניתה של איראן לפתח נשק גרעיני במטרה מפורשת להשמיד את ישראל ולכבוש את המזרח התיכון. העריצים של טהראן לא ראויים לפטורים.

על כל זה ועוד, ישראל אסירת תודה לך. אני אסיר תודה לך. תודה לך מייק על הידידות הנהדרת שלך ועל תרומתך יקרת הערך לברית ביננו ולביטחונה של ישראל ולהרחבת מעגל השלום. תודה לך ידידי, ואנו מקווים לראותך שנה הבאה בירושלים".

מייק פומפאו בנימין נתניהו ממשל טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד