י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נתון מפתיע

"גורם התמותה מספר 1 בקרב נשים: מחלות לב"

במרכז הרפואי בלינסון מציגים את המרכז לבריאות לב האשה ושם מסבירים את נחיצותו של המרכז הייחודי בישראל: "בעבר הניחה הרפואה שנשים זהות במבנה גופן לגברים, כיום מתגברת ההכרה בהבדלים המשמעותיים בין גברים לנשים" • ועוד: "בעבר רווחה התפיסה שמחלת לב היא מחלה גברית, בפועל, כיום, המחלה פוגעת ביותר נשים מאשר בגברים

"גורם התמותה מספר 1 בקרב נשים: מחלות לב"
pixabay

גורם התמותה מס' 1 בנשים - מחלות לב, את הנתון המפתיע והבלתי מוכר הזה חושפים במרכז הרפואי בלינסון, שם מציגים את המרכז לבריאות לב האישה במערך לקרדיולוגיה ובמרכז לנוירוכירורגיה תפקודית במחלקה הנוירוכירורגית, וזאת לאחר שהמרכז קיבל הכרה כאחד ממרכזי המצוינות של בילינסון. את ההזדמנות הזו מנצלים במרכז בכדי להבהיר את החשיבות של המרכז הייחודי מסוגו בישראל, ואשר מתמקד דווקא בנשים.

המרכז לבריאות לב האישה נוקט בגישה ייחודית ופורצת דרך. "אם בעבר הניחה הרפואה שנשים זהות במבנה גופן לגברים וטיפלה בהן באופן דומה, כיום מתגברת ההכרה בהבדלים המשמעותיים בין גברים לנשים ואיתה הצורך בטיפול רפואי שונה", מסבירים בבלינסון שם מדגישים את החשיבות של אבחון גורמי סיכון להתפתחות מחלת לב ומניעת תחלואה בקרב נשים בריאות הנמצאות בקבוצת סיכון.

"בעבר", הם אומרים, "רווחה התפיסה שמחלת לב היא מחלה גברית, בפועל, כיום, המחלה פוגעת ביותר נשים מאשר בגברים והיא מהווה את גורם התמותה הראשי בקרב נשים מבוגרות". לראיה, הם מצביעים על כך שבשנים האחרונות נרשמה עלייה בקרב כלל הנשים הסובלות מבעיות לב שונות, ובקרב נשים צעירות בפרט.

ד"ר אביטל פורטר, מנהלת המרכז לבריאות לב האישה במערך לקרדיולוגיה בבילינסון, אומרת כי "נשים רבות לא מודעות לכך שגורם התמותה מס' 1 בקרב נשים הינו מחלות לב. לצערי, בעולם בו נשים מתמרנות בין קריירה לבית, לא תמיד ניתנת תשומת לב למצב הבריאותי, לגורמי סיכון ובכלל למניעת מחלות. בזכות המרפאה, אנו יכולים לאתר מחלות לבבית שמתפתחות לאורך השנים ולמנוע מצבים מסכני חיים.

"בנוסף לגורמי הסיכון המוכרים, ישנם גורמי סיכון המשפיעים רק על אוכלוסיית הנשים. תקופת ההיריון מעמידה את גופה של האישה ההרה בפני אתגר פיזיולוגי ומטבולי. בנשים המפתחות סיבוך הריוני כגון יתר לחץ דם, רעלת/קדם רעלת, סוכרת, או לידה מוקדמת תפקוד כלי הדם איננו תקין". 

תקופה ייחודית נוספת הינה גיל המעבר. השינויים ההורמונאליים המלווים תקופה זו, מהווים נקודת ציון משמעותית בהתפתחות התחלואה הלבבית בנשים. אז עולה שיעור גורמי הסיכון למחלות לב וכלי הדם, וכן התמותה מהם. תקופה זו המהווה ציון דרך משמעותי בחיי האישה, ובעלת השלכות קריטיות לבריאותה הנפשית והגופנית כאחד. במרכז מטופלות נשים על פי גישה הוליסטית שבה רופאים מכלל ההתמחויות משתפים פעולה תוך ראייה של האישה לא רק כמי שיש לה בעיה לבבית אלא על כלל מאפייניה האישיים והרפואיים.

עוד היא אומרת כי "הבנת ההבדל המגדרי בתחלואת הלב, העלאת מודעות לגורמי סיכון ייחודיים לנשים, אבחון וטיפול מהירים יותר, יכולים להציל חיים, לשפר איכות חיים ולהוריד משמעותית תחלואת לב בנשים. על פי הניסיון שצברנו, מרפאה קרדיולוגית כוללנית שנותנת מענה לבעיות לב בנשים היא האמצעי הטוב ביותר על מנת להשיג את המטרה הראויה הזו."

 

נשים לב בית החולים בלינסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד