ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אתגר דלי הקרח

השיג מאות מיליונים לחקר המחלה ומת ממנה בגיל 37

בשנת 2014 לקח על עצמו פטריק קווין להפוך את אתגר דלי הקרח המפורסם לכלי לגיוס כספים עבור טיפול ומחקר של מחלת ניוון השרירים ALS, האתגר הפך לטרנד עולמי ורבים בכל רחבי העולם השתתפו בזה. היום הוא מת מסיבוך של המחלה

השיג מאות מיליונים לחקר המחלה ומת ממנה בגיל 37
הזמר מיכאל שניצלער באתגר הקרח צילום: מתוך הרשת

כוכב הרשת פטריק קווין, האיש שהביא את 'אתגר דלי הקרח' למען חולי ALS, וסבל בעצמו מהמחלה, מת היום (ראשון) מסיבוך של מחלת ALS כשהוא בן 37 בלבד.

לפני 6 שנים, בשנת 2014, לקח על עצמו קווין להפוך את אתגר דלי הקרח המפורסם לכלי לגיוס כספים עבור טיפול ומחקר של מחלת ניוון השרירים ALS, האתגר הפך לטרנד עולמי ורבים בכל רחבי העולם השתתפו בזה, כולל אנשי ממשל בכירים ביותר.

אתגר דלי הקרח עבד כך: משתתף שנבחר על ידי אחד אדם אחר, נאלץ להחליט האם הוא שופך על עצמו דלי מלא בקרח ותורם 10 דולר למען חולי  הALS, או שהוא בוחר לא לשפוך על עצמו את הקרח, ובכך נדרש המשתתף לתרום 100 דולר לפיתוח המחקר. במקביל המשתתף היה בוחר אדם נוסף ומאתגר אותו להשתתף גם הוא. וכך הטרנד צבר תאוצה.

היוזמה של קווין תפסה תאוצה, ובזכות האתגר נתרמו מאות מיליונים למען מחקר וטפול במחלת ניוון השרירים הקשה, המוכנה ALS. כאמור היום, מת האיש שהיה הרוח החיה מאחורי האתגר למען החולים במחלה, כשחבריו הרבים ברשתות החברתיות מבכים את לכתו.

 

אתגר הקרח ALS

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד