י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האם אנו נועלים ואיך

מתברר: רוב הציבור בישראל חוששים מאיומי הרשת

סקר חדש חושף נתונים על הפחדים הכי גדולים שלנו ברשת, אילו איומים רשת הם הנפוצים ביותר ומהם הרגלי אבטחת המידע של הישראלים | ממה הציבור הישראלי הכי חושש ברשת? כמה מהציבור מגן על הסמארטפון שלו באמצעות סיסמה או תוכנת הגנה? וכמה משתמשים באימות דו שלבי?

מתברר: רוב הציבור בישראל חוששים מאיומי הרשת
אילוסטרציה צילום: pixabay

סקר שערכה חברת אבטחת המידע ESET ישראל וביצע מכון גיאוקרטוגרפיה' חושף נתונים חדשים על הפחדים שלנו מאיומים ברשת. הסקר שנערך בחודש אוגוסט האחרון דגם 500 נשאלים בכדי לבחון את הרגלי השימוש והיחס של הישראלים לאמצעי אבטחת מידע.

ממה אנחנו הכי חוששים?

מנתוני הסקר עולה כי רוב הישראלים (כ-75%) חוששים מאיומים ברשת, כאשר כמחצית מהם חוששים במידה רבה ואף יותר.

בנוגע למפגש הישיר עם איומי הרשת, כ-75% מהנשאלים העידו שנפגעו מאיומי רשת. כמחצית מהם נפגעו ממיילים זדוניים ודואר זבל (48%), ושיעור גבוה מהנשאלים ציינו כי נפגעו מוירוסים ו-AdWare (פרסומות זדוניות).

עם העלייה המשמעותית בניסיונות ההונאה ברשת ובפרט במתקפות מסוג פישינג (הזנת פרטים באתרים מתחזים), חלה גם עליה בשיעור המציינים כי נפגעו מאיום הפישינג (15%). טוב לראות כי מעל מחצית מהציבור מכיר את המונח פישינג ומקשר אליו מושגים כמו התחזות, איסוף נתונים ומידע וגניבת פרטים.

כ-76% מהציבור מעידים כי מותקנת במחשב שלהם תוכנת אבטחת מידע שמבחינתם מגינה עליהם בעיקר מפני וירוסים, סוסים טרויאנים, תולעים ותוכנות ריגול.

ומה לגבי הגנה על הסמארטפון?

לרוב גדול מבעלי הסמארטפונים יש מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד (72%) כשלרבע מהם מותקנת תוכנת אנטי וירוס (25%). למרות שמחקרים מעידים על עלייה באיומים המכוונים למערכות האנדרואיד עדיין מרבית הישראלים מאמינים כי אין צורך באמצעי הגנה כשלמעשה ל-75% מהנשאלים בעלי מערכת הפעלה אנדרואיד אין או שאינם יודעים אם מותקנת תוכנת אבטחה.

החסם העיקרי לכך שמשתמשים בוחרים שלא להפעיל תוכנת הגנה על הסמארטפון היא כי הם תופסים זאת כלא הכרחי וכי "אין וירוסים בסמארטפון" או לא שמעו על בעיות כאלה.

ואיך אנחנו נועלים והאם בכלל?

שיטת הנעילה העדיפה על המשתמשים לסמארטפון שלהם היא שימוש בקוד גישה (34%), לאחר מכן סיסמה (22%), דפוס מסוים (20%) או זיהוי פנים (19). מעניין לראות כי כ-30% מהנשאלים, כלל לא מפעילים נעילת מסך בסמארטפון.

משתמשים באימות דו שלבי?

אחת הדרכים החזקות והמשמעותיות להגנה על המידע היא שימוש באימות דו שלבי שמוסיף בנוסף לסיסמה שלב נוסף שדורש מהמשתמש אמצעי אימות נוסף כמו למשל סיסמה חד פעמית שנשלחת למכשיר שלו, או זיהוי ביומטרי. קרוב למחצית הציבור (45%) אינו מכיר או שמע על אימות דו שלבי ורבע נוסף (29%) אמנם שמע אך לא ידע לפרט או להסביר. מי שכן הכיר, וידע להסביר, התייחס לאימות דו שלבי כאימות נוסף בהודעה לטלפון או אימות נוסף על הסיסמה.

ריגול ברשת זהירות ברשת פשיעה ברשת גלישה באינטרנט גלישה ברשת סמארטפון חברת ESET אנטי וירוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד