י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
'נגד הציונות'

פעילי ימין קיצוני בגרמניה מתכננים מחאה מול בית הכנסת

היום מתוכננת הפגנה של פעילי ימין קיצוני בגרמניה מול בית הכנסת בעיר ברונסוויק | הסיסמאות בהפגנה יהיו בגנות הציונות ומדינת ישראל, והרשות המקומית נלחמת למנוע את האירוע המביש

פעילי ימין קיצוני בגרמניה מתכננים מחאה מול בית הכנסת
שוטרים גרמניים צילום: unsplash

פעילי ימין קיצוני בגרמניה מתכננים למחות 'נגד הציונות' מול בית הכנסת בעיירה הממוקמת מערבית לברלין.

קיצונים ימניים בגרמניה מתכננים להפגין למען "חופש לפלסטין" ו"נגד ציונות" מול בית כנסת. האירוע נקבע להיום (שלישי) בברונסוויק, כ-180 ק"מ מערבית לברלין, כך דיווח האתר 'בראונשווייגר צייטונג'.

מארגני עצרת בברונסוויק משתייכים למפלגת הימין הקיצונית Dierechte ופרסמו את האירוע ברשתות החברתיות, הוא מתוכנן להתקיים במשך 12 דקות, בין 19:33 לשעה 19:45, כדי לציין התייחסות ל-12 שנות הכוח של המפלגה הנאצית בשנות השלושים ושנות ה-40. בין השנים 1933-1945 הנאצים שלטו בגרמניה ורצחו שישה מיליון יהודים.

הסיסמאות יהיו "חופש לפלסטין", ו"האנושות אינה ניתנת למשא ומתן", ו"הפסיקו את הציונות". אך הרשויות בעיר הודיעו כי לא אישרו את ההפגנה ויפזרו אותה אם היא תתקיים. קבוצת "הברית נגד הימין" קוראת להפגנה נגדית.

האנטישמיים לא נרגעים, כזכור ביום שישי, אלמוני השליך לוח אבן גדול לעבר חלון מבנה הקהילה היהודית בעיר אסן, 230 ק"מ מערבית לברונסוויק, איש לא נפגע באירוע, המשטרה חוקרת את המקרה כפשע שנאה אפשרי.

עוד מקרה אנטישמי בגרמניה, בעיירת וואסל 35 ק"מ צפונית מערבית לעיר אסן, אלמונים גנבו שלט אבן גדול מבית העלמין היהודי המקומי, אשר בו הוצג השמות של מאות יהודים וקורבנות אחרים של הנאצים,

פעילי ימין קיצוני יהודים גרמניה אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד