ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מסכה שנויה במחלוקת

מחקר חדש קובע: המסכה כן יעילה

אחר שמחקר אחר קובע כי לא הוכחה יעילותה של עטיית מסכה במאבק בקורונה, מחקר אחר קובע כי המסכה כן יעילה. מבולבלים? גם אנחנו!

מחקר חדש קובע: המסכה כן יעילה
אילוסטרציה צילום: pexels

כן מסכה או לא? ה-CDC (המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ולמניעתן) ממליץ על שימוש של כלל הציבור במסכות, לאחר שהוכח כי הן מגינות גם על עוטה המסיכה וגם על סביבתו.

עוד טרם מתן ההוראה לעטות מסכות במרחב הציבורי, החל ה-CDC, בשיתוף מחלקת הבריאות והסביבה של קנזס, לנתח את מגמות התחלואה במחוזות השונים. במסגרת הניתוח בוצעה השוואה בין נתוני התחלואה בארבעת השבועות שקדמו למתן ההוראה לבין שבעת השבועות העוקבים לה.

מהשוואת נתוני התחלואה בשתי התקופות עולה כי במחוזות אשר אימצו את מדיניות עטיית המסיכות חלה ירידה ממוצעת של כשישה אחוזים בהיארעות מקרי הקורונה, לעומת עלייה של 100% בהיארעות המקרים במחוזות אשר נמנעו מכך.

מחקר זה מצטרף לנתוני מחקר מקיף שסקר 196 מדינות בעולם, לפיהם במדינות בהן הונהגה חובת עטיית מסיכות (או שבהן נהוג הדבר חברתית), שיעורי התמותה מקורונה היו נמוכים יותר משמעותית לעומת מדינות בהן לא הונהגה חובה זו.

המחקר מתפרסם לאחר פרסום מחקרים אחרים שטענו כי עטיית מסכה לא הורידה את אחוז התחלואה בקורונה. נראה כי אחת מתופעות הלוואי של המגפה – ריבוי מחקרים סותרים. הילדים מדביקים או לא? תלוי באיזה מחקר התבוננתם. תרופות מבוססות נוגדנים יעילות או לא? גם זה תלוי במחקרים שונים.

כעת גם עטיית המסכה מצטרפת לרשימת ההמלצות השנויות במחלוקת.

 

מסכה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד