י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"חבילות של כסף"

מדוע ה-CIA מסתיר את אחיינו של קים ג'ונג-און?

אחיינו של קים ג'ונג-און מסתתר תחת הגנה של ה-CIA האמריקאי לאחר שאביו נרצח בשדה התעופה בקואלה לומפור. הוא נמלט באמצעות קבוצת חופש קוריאנית מהמדינה המסוגרת לאחר שאביו נרצח ע"י המשטר

מדוע ה-CIA מסתיר את אחיינו של קים ג'ונג-און?
פסל של קים ג'ונג און בצפון קוריאה צילום: pixabay

אחיינו של קים ג'ונג און, הדיקטטור של צפון קוריאה, הועבר למקום סודי על ידי ה-CIA, כך נטען בדיווחים בארצות הברית. קים האן-סול הוא בנו של אחיו למחצה של הדיקטטור קים ג'ונג-נאם שנרצח בפקודת מנהיג צפון קוריאה בשנת 2017.

האחיין בן ה-25, שהוגלה מצפון קוריאה, מסתתר אצל שירותי הביון האמריקניים, כך דווח בתקשורת האמריקאית. קבוצת חופש קוריאנית עזרה לאחיינו של קים להימלט מצפון קוריאה מאז שאביו נהרג בהתקפה שכללה גז עצבים.

אחד מאנשי הקבוצה אמר כי קים האן-סול חי חיי מותרות קיצוניים ונראה לעתים קרובות לבוש בבגדי מעצבים יקרים מאד. אדריאן הונג, מראשי הקבוצה, אמר כי "מעולם לא פגש ילד עם כל כך הרבה כסף", ואמר כי הוא נושא "חבילות של כסף" ונועל נעלי גוצ'י. הוא השתמש בכסף הזה כדי להימלט מהמדינה לאחר מות אביו.

אחיינו של הדיקטטור התקשר ב-2013 למר הונג, אחד מאנשי הארגון, לאחר שהבין כי המשטרה מתצפתת על ביתו.

הצעיר בן ה-25 נפגש אז עם חברי הקבוצה בטפיי בטייוואן, יומיים בלבד לאחר רצח אביו. הוא עלה על מטוס לאמסטרדם לבקש מקלט, כך נטען, אך הוא מעולם לא הגיע ליעדו. נטען כי צמד סוכני CIA לקחו אותו בטיפיי והוא הועבר למעצר מוגן במקום בו הוא נשאר מוסתר עד היום.

גורמים בדרום קוריאה ובארה"ב אמרו כי המשטר הצפון קוריאני הורה להתנקש בחייו של קים ג'ונג נאם, שהיה ביקורתי כלפי שלטון השושלת של משפחתו. פיונגיאנג הכחישה את ההאשמה.

הסיפור פרץ לתודעה ב-2017, אז קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, נהרג במלזיה ב-2017 - היה סוכן מודיעין של סוכנות הביון המרכזית האמריקאית CIA, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

ממצלמות האבטחה עולה, שקים ג'ונג נאם הגיע באחת הפעמים למלזיה, שם הוא נפגש במעלית במלון עם אדם בעל מראה אסייתי שדווח כי הוא סוכן מודיעין בארה"ב; בתרמיל שעל גבו היו 120,000 דולר במזומן, שככל הנראה יועדו עבור תשלום למשתפי פעולה, או רווחים מעסקי הקזינו שלו.

פקידים רשמיים בדרום קוריאה וארה"ב אמרו שהשלטונות הצפון קוריאנים הורו להתנקש בחייו של קים ג'ונג נאם, שקרא תיגר על שלטון משפחתו. פיונגיאנג הכחישה את הטענה.

מהדיווחים עולה כי שתי נשים הואשמו בהרעלת קים ג'ונג נאם על ידי מריחת פניו עם חומר כימי נוזלי, בנמל התעופה קואלה לומפור בפברואר 2017. אחת מהן שוחררה לאחר שטענה כי חשבה שהיא משתתפת בתכנית מתיחות של ערוץ טלוויזיה, וכי היא קיבלה 90 דולר עבור ההתזה של החומר על פניו, האח למחצה אכן מת מת מההרעלה.

קים ג'ונג און צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד