י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ומדוע החרים את הערוץ הציבורי

גנץ בראיונות: "לא מוותר; אהיה ראש ממשלה"

אחרי שהקים וועדה במשרדו לבחינת רכש הצוללות שהעלה כי ראש הממשלה אינו חשוד בפלילים, בני גנץ התייצב הערב לשתי ראיונות. בהן שב ואמר: "אני לא אוותר על הרוטציה, אני אהיה ראש ממשלה". הציב שוב איום לבחירות מוקדמות אם התקציב לא יעבור | וגם, מדוע החרים את כאן 11

גנץ בראיונות: "לא מוותר; אהיה ראש ממשלה"
בני גנץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כמו כל המפלגות גם 'כחול לבן' נערכת לבחירות, הערב (שלישי) העניק שר הביטחון בני גנץ ראיונות לשני ערוצי הטלוויזיה חדשות 12 ו-13, כאשר לאורך כל הראיונות תקף ראש הממשלה החליפי את שותפו להסכם ראש הממשלה הקבוע.

בראיון שהעניק לקרן מרציאנו ב'חדשות 12' התייחס גנץ לאפשרות כי נתניהו עובד עליו והוא כ'טירון פוליטי' הולך כפתי אחריו, גנץ התגונן והשיב: "נניח שהוא עובד עלי ... של מי בדיוק הבושה הזאת, שלי או של זה שעובד עלי?". עוד תקף גנץ "אני מודה שאני רק שנתיים בפוליטיקה, אני מתנצל שהייתי עסוק 38 שנים לפני כן בביטחון ישראל". גנץ הוסיף והדגיש: "אני לא אוותר על הרוטציה, אני אהיה ראש ממשלה, אני רק אחרי שנתיים... הסתכלנו לציבור בעיניים".

גנץ הוסיף והאשים את נתניהו כאשם בכך שהממשלה לא מתפקדת: "לצערי הרב נתניהו לא התעלה לגודלו של הצורך לשתף פעולה עבור ישראל למרות חילוקי דעות רבים", גנץ הוסיף והבהיר כי סוגיית התקציב פתירה, אך מנגד עליה יפול ויקום דבר; "אני חושב שבסופו של דבר אפשר לפתור את בעיית התקציב, באוצר זה מוכן, חוק ההסדרים קיים, אם יפסיקו לשחק משחקים, הדבר הזה פתיר". עוד אמר גנץ: "אני רוצה להיות ברור, 23 בדצמבר הוא התאריך שבו עובר תקציב בישראל, אם אנחנו נראה שאין תקציב ל-2021 ושוב פעם מורחים אותנו בשטיקים וסיפורי סיפורים, אנחנו נפזר את הכנסת".

בראיון נוסף שהעניק לתמר איש שלום ב'חדשות 13', התייחס יו"ר 'כחול לבן' לסאגת התקציב והיחסים עם נתניהו, "אם נתניהו ימשיך לשים את האינטרסים שלו על פני אינטרסים אחרים נגיע לבחירות" תקף גנץ, והוסיף "ההסכם אינו מבוצע כמו שצריך מצידו של נתניהו, אני חושב שהרוטציה צריכה לקרות, הסכמים צריך לכבד, אני מבין ששיקוליו אישיים ולאו דווקא לאומיים". לסיכום איים: "אם הדברים לא יסתדרו נחזור לציבור ונגיד לו לשפוט מי צריך להוביל".

גנץ התייחס הערב גם להחלטתו להקים וועדת בדיקה לצוללות, ואמר בראיון ל'חדשות 13': "מצאתי ממצאים שמשכו את תשומת ליבי, וחשבתי שיש טעם לבדוק איך זה התנהל" עם זאת הדגיש גנץ "הוועדה היא מקצועית, לא תחקור את הצד הפלילי". בראיון ב'חדשות 12' הוסיף גנץ וחידד "אני מתעסק בביטחון".

שר הביטחון אף נשאל לגבי הקרע לכאורה השורר בינו לבין בכיר מפלגתו, שר המשפטים אבי ניסנקורן, ואמר ל'חדשות 12' בהתייחסות להצעת של הליכוד להזיז את ניסנקורן ממשרד המשפטים, "בשום פנים ואופן לא" תקף גנץ, והוסיף "ניסנקורן עושה עבודה מצוינת, הוא לא רודף אף אחד, אנחנו כל החברים שומרים על הדמוקרטיה במשרד המשפטים, הוא שר משפטים מצוין". ב'חדשות 13' הוסיף גנץ בנושא ואמר, "גם אם יש דעות לכאן או לכאן, כולם יודעים שהגיעו למקום שלהם בזכות המאבק שלי", עוד הדגיש גנץ כי החברים בכחול לבן "מקבלים את מנהיגותי".

מ'הליכוד' נמסר בתגובה לשתי הראיונות: "בני גנץ לא בוחל באמצעים. מצער שהוא מדלג בין אולפנים בראיונות פוליטיים ביום שבו נספו 2 חיילי צה"ל בתאונה קשה ומצער שהוא עושה שימוש פוליטי חסר תקדים בצה"ל כדי להקים 'וועדה תפורה' שהוא התנגד להקמתה רק לפני 4 חודשים ושבראשה העמיד אדם שקבע לפני שנה וחצי ש'נתניהו צריך להתפטר'. אף שר ביטחון לא התנהג בצורה שערורייתית כל כך".

יצוין שלמרות שגנץ התראיין הערב לשתי המהדורות המרכזיות בטלוויזיה, את המהדורה של 'כאן 11' הוא בחר להחרים. לטענת גורמים המעורים בפרטים, סיבת ההחרמה על ידי גנץ וצוותו, נובעים מכך שמשודרת בה בימים אלה, סדרת כתבות הכוללות עדויות חדשות על המהלכים שקדמו לפירוקה של 'כחול לבן' המאוחדת עם יאיר לפיד.

בני גנץ רוטציה בראשות הממשלה ראש הממשלה בנימין נתניהו פרשת הצוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד