י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתיחות בצפון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה שורת מטרות של חיזבאללה במדינה

מספר מטרות נפגעו הלילה בשורת תקיפות של חיל האוויר הישראלי בסוריה - כך דיווחו כלי תקשורת רשמיים במדינה | נכון לעכשיו, טרם ברור מה הייתה מטרת התקיפה, ולמי היא כוונה, אך בסוריה מעריכים: המטרות שייכות למיליציות האיראניות ולכוחות חיזבאללה הפועלים באזור | צפו

תקיפה בסוריה
תקיפה בסוריה צילום: רשתות ערביות

כלי התקשורת בסוריה דיווחו הלילה על שורת תקיפות שביצע חיל האוויר הישראלי לעבר מטרות שונות באזור קונייטרה שבגולן הסורי, ובאזורים הכפריים מדרום לדמשק. בסוריה העריכו הלילה כי התקיפות כוונו לעבר מטרות המזוהות עם המליציות האיראניות הפועלות במדינה.

יצוין, כי בעבר ביצע צה"ל תקיפות מנע במטרה להקדים ניסיונות של הכוחות האיראנים לבצע פעולות כנגד ישראל. על פי רוב, בישראל לא נטלו אחריות על התקיפות. בימים האחרונים גברה המתיחות בגבול הצפוני מחשש לפיגוע או מתקפה על רקע תקיפות צה"ל בתגובה להנחת המטענים בשבוע שעבר.

כזכור, בשבוע שעבר תקפו מטוסי קרב של צה"ל מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע אוויר. בצה"ל הבהירו כי התקיפה בוצעה בתגובה להנחת זירת המטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה בשטח ישראל, על ידי חוליה סורית שפעלה בהכוונה איראנית.

מאוחר יותר, התפרסמו פרטים חדשים אודות היחידה שביצעה את ניסיון הפיגוע בגבול ישראל סוריה, כשהניחה מספר מטענים בשטח ישראל במטרה לפגוע בלוחמי צה"ל. על פי פרטים, מדובר בחוליה השייכת ליחידת 840 המופעלת באופן ישיר על ידי כח קודס האיראני הפועל בסוריה ובמזרח התיכון.

היחידה, כך  פרסם צה"ל, פועלת כגוף חשאי שאחראי לביצוע ותכנון והקמת פעולות טרור נגד מטרות במערב המתנגדות לשלטון האיראני. כאמור, בצה"ל ממשיכים לשמור על דריכות מחשש לנקמה על התקיפות שבוצעו בשבוע שעבר.



תקיפות חיל האוויר סוריה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד