י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סאגת מינוי מפכ"ל

בכירים במשטרה תוקפים: "המצב הנוכחי לא הגיוני"

בשורות המשטרה גובר החשש כי הממשלה תתפרק שוב, מבלי שימונה מפכ"ל קבוע. ממלא מקום המפכ"ל ניצב כהן בשיחה סגורה: "לא סופר את הימים שחלפו ולא מתנבא כמה נשארו"

בכירים במשטרה תוקפים: "המצב הנוכחי לא הגיוני"
מוטי כהן/אמיר אוחנה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעקבות החשש מפיזור הכנסת וסבב בחירות נוסף, שידחה שוב את מינויו של מפכ"ל למשטרה - בכירים בארגון מזהירים: "המצב שבו שנתיים נמנעים ממינוי קבוע של מפכ"ל לא הגיוני ולא מתקבל על הדעת". כך דווח ב"ישראל היום"

רקע: בשבוע הבא ימלאו שנתיים לשירותו של ניצב מוטי כהן כממלא מקום מפכ"ל המשטרה. באוקטובר הוארכה כהונתו וכהונת ממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר, גונדר אשר וקנין, בשישה חודשים נוספים. בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, נקבע כי תוקם ועדה מקצועית שתקבע מנגנון חלופי למינוי בכירים וכי המינויים יבוצעו בהסכמה - אך הוועדה טרם הוקמה.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וניצב כהן שומרים על יחסי עבודה תקינים. עם זאת, ישנם נושאים, במיוחד אלו הקשורים למשימות המשטרה בהפגנות, שהשניים אינם רואים בהם את תפקיד המשטרה עין בעין.

בשיחות סגורות אמר כהן: "המשטרה צריכה להיות מנותקת מפוליטיקה, נקייה משיקולים או מניעים פוליטיים, וכזו היא. לצערנו, יש אינספור ניסיונות לגרור את המשטרה לשיח או למגרש הפוליטי מכל עבר. אני אומר בקול חד וברור: כל עוד אני בתפקיד, המשטרה תהיה נקייה מפוליטיקה".

הקדנציה של כהן רווית אירועים: שלוש מערכות בחירות, מחאות, ומשבר בריאותי, חברתי וכלכלי חסר תקדים. מקורביו מעידים כי לתפיסתו, אמון הציבור במשטרה הוא תנאי חשוב להצלחתה ולתפקודה, ומאשרים כי בעת הזו, כשהמשטרה מבצעת משימה לא פופולרית, אמון הציבור נפגע.

באחת השיחות אמר כהן למקורבו בנוגע לעתידו: "כשאתה מנהל ארגון כל כך גדול ומשמעותי, שנוגע כמעט בכל ענייני החיים ובפרט בעצבים החשופים של החברה הישראלית, לא תמיד יש את הפריבילגיה לחשוב על הזמן שחלף ושעשית את זה כממלא מקום. בניגוד לאחרים שאולי עוסקים בזה, אני לא סופר את הימים שחלפו וגם לא מתנבא כמה עוד נשארו. ברור שהייתי מעדיף שהמינוי יהיה קבוע, זה חשוב למשטרה וזה חשוב לאזרחי המדינה. לצד זאת, זוהי החלטה שאינה תלויה בי, ואני עושה את הכי טוב שאני יכול עם האמצעים והנתונים הקיימים".

מוטי כהן אמיר אוחנה מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד