י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הולך על כל הקופה

המשותפת מתפרקת: מנסור עבאס מציב תנאים לעודה וטיבי

ח"כ מנסור עבאס, יו"ר סיעת רע"מ, אחת הסיעות המרכיבות את הרשימה הערבית המשותפת ממשיך להתסיס את האווירה ברשימה, לאחר שאתמול פורסם כי הוא בדרכו החוצה, לאור ריאיון שהעניק לערוץ 20, נחשף כי עבאס מציב תנאים להמשך השותפות 

המשותפת מתפרקת: מנסור עבאס מציב תנאים לעודה וטיבי
ראשי 'הרשימה המשותפת' ובתוכם מנסור עבאס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרוחות ברשימה הערבית המשותפת, המורכבת מארבע סיעות, חד"ש, רע"מ, תע"ל ובל"ד, סוערות מתמיד, לאחר שיושב ראש סיעת רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, לא ממתין יותר לאישורי פעולה והסכמות מצד חבריו לרשימה המשותפת. על פי הדיווח ב'חדשות 12' הציב עבאס אולטימטום לחבריו, כאשר באם לא ימלאו אחר דרישותיו, הוא יפרק את הרשימה המשותפת.

על פי הדיווח דורש חבר הכנסת עבאס שלושה תנאים באולטימטום שהציב. אחת מהם היא לאמץ את הגישה השמרנית שלו, שזוכה לרוב בחברה הערבית - בניגוד לגישה הליברלית יותר של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה ושל חבר הכנסת אחמד טיבי בסוגיה הזו. בנוסף דורש עבאס פרגמטיות בנושא שיתוף פעולה אפשרי עם מפלגות הימין, הדרישה השלישית היא שיבוצעו שינויים בהרכב הרשימה לכנסת הבאה.

על פי הדיווחים הרוחות ברשימה המשותפת סוערות במיוחד, כאשר ברור כי ככה המצב לא יימשך, מצד אחד נשמעים הקולות כי עבאס הפך למשת"פ של הליכוד והעומד בראשה, מהעבר השני עבאס עצמו לא מכחיש את הטענות ואף דורש מחבריו לסיעה להיענות לדרישותיו, באם הם רוצים לשמור על שלמות הרשימה.

הפרשן הפוליטי עמית סגל היטיב להסביר את האינטרס שלו. מנסור עבאס יודע כי זו הכנסת האחרונה בה הוא יכול לכהן כחבר מטעם סיעת רע"מ, כאשר על פי התקנון, הנציגים יכהנו למשך שלוש כנסות בלבד, עבאס מסיים תיכף את הכנסת השלישית בו הוא מכהן, וכל זה רק בשנה וחצי. לאור זאת, נשמעים מכיוון מנסור עבאס הרבה רעשי רקע, כשהוא מנסה למצב את עצמו כאחד שדואג לאינטרס של הבוחר הערבי הממוצע, ולא מזדהה עם אג'נדת ההתנגדות התמידית.

כזכור, ביום שלישי האחרון העניק מנסור עבאס ראיון נרחב ל'ערוץ 20', ועורר את חמתם של חבריו למפלגה. לא רק עצם הריאיון לערוץ שמוחרם על ידי הרשימה ועוד אנשי שמאל שלא מסכימים להגיע לראיון באולפני הערוץ שמזוהה באופן מובהק עם הימין ונתניהו, אלא גם תוכן הדברים שאמר עבאס בראיון שכללו כמה ביטויים שקוממו את חבריו. לדוגמא, עבאס טען בראיון "אנחנו לא שמאל ולא ימין אנחנו נציגי הציבור הערבי שעובר משבר חמור, משבר של פשיעה ואלימות שגואה בחברה הערבית. מן הראוי שנבחר ציבור ערבי או לא ערבי ידאג קודם כל לציבור שלו ולכן מיצבתי את רע"מ במקום נוח יותר שאפשר להתמודד עם מגוון הדעות המפלגות והזרמים במדוון הקשת הפוליטית בישראל".

עוד אמר עבאס "בנושאים חברתיים ובנושאי דת ומדינה אני נמצא בימין ולכן העמדה הנכונה היא שאנחנו מחויבים לשרת את הציבור שבחר בנו. המערכת הפוליטית נבחרה עי החברה הישראלית ואנחנו מקבלים את זה, כמו שאנחנו דורשים שהחברה והמערכת הפוליטית תקבל אותנו כמו שנבחרנו ע"י הבחורים שלנו".

עבאס התייחס בראיון גם ליחסים החמים שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו "זה רה"מ הוא אחראי והוא אמור לתת את הפתרונות והחלטות. אני פניתי אליו בנאום מפרסם, אין משהו מתחת לשולחן, הכל מעל השולחן. דרשתי כמה דרישות בעיקר בעיות קרדינליות בחברה הערבית. הוא קיבל את זה ואנחנו מקדמים", מנסור סיכם את המצב מנקודת המבט שלו "אם המשותפת תמשיך באותן הטעויות, היא מאבדת הצדקה לקיום שלה".

מנסור עבאס הרשימה הערבית המשותפת אולטימטום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד