כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לעודד ציות

בארה"ב שוקלים לקצר את ימי הבידוד לשבוע בלבד

המרכז האמריקני לבקרת מחלות שוקל להורות על קיצור ימי הבידוד עד ל-7 ימים בלבד. המטרה במהלך היא לעודד אנשים רבים יותר לציית להוראות הבידוד ולסייע בקטיעת שרשרת ההדבקה

בארה"ב שוקלים לקצר את ימי הבידוד לשבוע בלבד
משלוחן בדרך לבית עם מבודדים צילום: הדס פרוש, פלאש90

הבידוד הארוך גורם לאנשים רבים להפר אותו? המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן שוקל כי הוא עשוי להורות על קיצור משך הזמן בו הם ממליצים לאדם להיות בבידוד לאחר שחשף לנשא קורונה. המטרה: לעודד אנשים רבים יותר לציית להוראות הבידוד ולסייע בקטיעת שרשרת ההדבקה.

מדובר בקיצור דרמטי בתקופת הבידוד שבארץ עמדה עד לאחרונה על 14 יום ולאחרונה קוצרה ביומיים. הסוכנות האמריקנית שוקלת על קיצור נוסף של ימי הבידוד שיעמוד על שבוע עד עשרה ימים בלבד, בכפוף לבדיקת קורונה שתצא שלילית. פקידי הסוכנות דנים בפרק הזמן המדויק ובאיזה סוג בדיקה יועבר לאדם בכדי לאפשר לצאת מהסגר.

אנשי הסוכנות מודעים לחשש הקיים לפיו הקיצור יגרום לכך שחלק מההידבקויות יתפספסו אך שם סבורים כי היענות ציבורית נרחבת להוראות הבידוד יפצו על הנזק שאולי יגרם. "אני מקווה שאנשים יוכלו לדבוק טוב יותר בבידוד אם זה היה למשל שבעה עד עשרה ימים", אמר בכיר בסוכנות.

מומחים סבורים כי כ- 50% מהאנשים שחולים מפתחים תסמינים בין חמישה לשישה ימים לאחר שנדבקו, בעוד ש- 9% בלבד מפתחים תסמינים לאחר 10 ימים ו- 2% לאחר 14 יום, כך שאם בידוד בן עשרה ימים או שבוע ישמר בקפידה, מספר החולים הכללי יקטן בחדות, גם אם בכמה מקרים יציאה מהבידוד תגרום להדבקה נוספת.

קורונה בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד