י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החיסון מסוגל לעזור

מחקר מפתיע בבני ברק: המחלות היותר מסוכנות לילדים מקורונה

חוששים מהקרונה? מחקר שנעשה בקרב ילדים בבני ברק מצא ששיעור האשפוזים והסיבוכים עקב תחלואה בחצבת ובשפעת היה גבוה משמעותית מאשר שיעור האשפוזים והסיבוכים לאחר תחלואה בקורונה

מחקר מפתיע בבני ברק: המחלות היותר מסוכנות לילדים מקורונה
לימודים בביה"ס אורות עציון באפרת צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

הבני ברקים מגלים: השפעת מסוכנת יותר מהקורונה - מחקר שנעשה בקרב ילדים בבני ברק מצא ששיעור האשפוזים והסיבוכים עקב תחלואה בחצבת ובשפעת היה גבוה משמעותית מאשר שיעור האשפוזים והסיבוכים לאחר תחלואה בקורונה.

על פי ממצאי המחקר, שנחשף ב'ישראל היום', הסיכוי של ילד שחלה בשפעת להתאשפז היה גבוה פי 5-3 מאשר של ילד שחלה בקורונה, והסיכוי להתאשפז עקב חצבת היה גבוה הרבה יותר - פי 45 לערך יותר מאשר עקב קורונה.

החוקרים השוו בין מספר מקרי החצבת שדווחו בבני ברק למספר האשפוזים בעיר. לגבי התחלואה בקורונה, השוו בין האשפוזים לסקרי הנוגדנים שנעשו בעיר, ובדקו את היקף ההדבקה, ובשפעת התייחסו להערכה של משרד הבריאות מהו שיעור הילדים שנדבק בשנה שעברה. המחקר הוצג בכנס השנתי של איגוד רופאי הילדים.

פרופ' אלי סומך, שערך את המחקר, ציין כי "הממצאים הללו מתייחסים לילדים ולא למבוגרים, שם התמונה שונה לגמרי. עם זאת, בעת התפרצויות השפעת והחצבת לא היו כללי התנהגות של ריחוק חברתי, וזה גורם חשוב שמשפיע על התוצאות".

לדבריו, "הממצאים הללו מחזקים את הצורך להמשיך לשמור על רמה גבוהה של התחסנות לשפעת, לחצבת ולמחלות ילדים אחרות, גם בתקופת הקורונה".

קורונה שפעת חצבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד