י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
העסק מסתבך

עד המדינה לשעבר: חלק מחברי הוועדה של גנץ היו איתי בקשר

מיקי גנור, עד המדינה לשעבר בפרשת הצוללות, פנה ליועץ המשפטי לממשלה ולשר הביטחון בדרישה, "להקים ועדת חקירה ממלכתית לצוללות - חלק מנותני התצהירים והחברים בוועדה של גנץ היו עמי בקשר עסקי"

עד המדינה לשעבר: חלק מחברי הוועדה של גנץ היו איתי בקשר
מיקי גנור צילום: מוטי קמחי, פלאש 90

עד המדינה לשעבר, מיקי גנור, פנה לשר הביטחון בני גנץ וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בשל ההחלטה להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות, וביקש שהוועדה תהיה ממלכתית - ולא תפעל תחת משרד הביטחון. יתרה מזאת, לדבריו, חלק מנותני התצהירים והחברים בוועדה היו איתו בקשר עסקי - כך פורסם היום (חמישי) בחדשות 13.

כזכור, לפני כשבוע הודיע יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ כי הוא מקים ועדת חקירה לפרשיית הצוללות. לדברי כחול לבן, "כפי ששר הביטחון אמר בקולו מספר פעמים - מערכת הביטחון הונחתה לבדוק את האופציה להקמת ועדת בדיקה מקיפה בנושא רכש הצוללות וספינות המגן. כאשר תסתיים הבחינה ותתקבל החלטה- נעדכן".
נציין, כי למרות ההכרזה וההצהרה הפומפוזית על חברי הוועדה ובנושאים אותם הם יחקרו, מציינת כתבת המשפט, תמר אלמוג ב'כאן 11' כי ישנם שלוש משוכות משמעותיות שעל גנץ להפנים/לעבור.

הראשונה, זו לא וועדת חקירה ממלכתית, זו וועדת בדיקה ממשלתית, וכשכזו היא אמנם מוסמכת לחקור את הנושא, אך לא לזמן עדים וחומרים. רק באם שר המשפטים (מטעם כחול לבן, יש לציין) ידרוש זאת תוכל הוועדה לקבל שיניים, אך גם מהלך כזה דורש את אישור הממשלה, מה שלא סביר שיקרה.

השנייה, אמנם יש לגנץ את הזכות להקים את הוועדה, ולחקור נושא או אירוע שבתחום אחריותו, וכזכור הוא שר הביטחון. באם גנץ יחל לחקור את הדרג המדיני בכלל, ואת ראש הממשלה בפרט, יוכלו אלו להגיד לו: היי, כבודו חורג מסמכויותיו.

והמשוכה השלישית, לכל העדים בתיק 3000 כבר התקיימו שימועים (למעט גנור, שהשימוע שלו נדחה) כל אלו יכולים לסרב להשתתף בפעילות הוועדה, מחשש להפללה עצמית, כאשר בשונה מבית המשפט, לוועדה, כמו זו של גנץ אין את הכח להעניק חסינות.

פרשת הצוללות ועדת חקירה מיקי גנור בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד