י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קץ הממשלה הפריטטית?

בעוד ששה ימים > בכירי 'כחול לבן': שוקלים לתמוך בפיזור הכנסת

האם ב'כחול לבן' מקרבים את הקץ? ככל הידוע עד כה, בני גנץ הציב אולטימטום לבנימין נתניהו - להעברת תקציב עד לתאריך 23 בדצמבר, אולם הערב נשמעים קולות מקרב בכירי המפלגה, שמבהירים כי נשקלת תמיכה בהצעת פיזור הכנסת של 'יש עתיד' | יאיר לפיד ממשיך לגייס רוב

בעוד ששה ימים > בכירי 'כחול לבן': שוקלים לתמוך בפיזור הכנסת
יו"ר כחול לבן, בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ביום רביעי הקרוב תעלה סיעת 'יש עתיד' להצבעה את החוק לפיזור הכנסת, כאשר בפעמים הקודמות החוק הוסר בדקה האחרונה מאחר ולא נמצא לו רוב. הפעם התחייב יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד שהחוק לא יוסר, וכבר החל לגייס תמיכה כמה שיותר רחבה.

בסיעת 'ימינה' כבר הודיעו כי יתמכו בפיזור הכנסת לצד תמיכה של שאר סיעות האופוזיציה, בשלב זה הרוב עדיין לא הושג. אולם בכירי מפלגת 'כחול לבן', השרים יזהר שי וחילי טרופר מבהירים כי סיעתם שוקלת לתמוך בהצעה.

בראיון שהעניק הערב (חמישי) שר המדע יזהר שי לגל"צ, אמר כי "יש סיכוי טוב שנצביע בעד פיזור הכנסת ביום רביעי", לצד אמירתו, על פי הפרסום ב'סרוגים' שי אמר כי הם שוקלים להגיש הצעת אי אמון קונסטרוקטיבית כדי להקים ממשלה חלופית ללא הליכה לבחירות.

גם שר התרבות חילי טרופר, מהשרים הקרובים ליו"ר כחול לבן בני גנץ, אמר בראיון ל'חדשות 12' כי ב'כחול לבן' "שוקלים אם לתמוך בהצעה לפיזור הכנסת כבר בשבוע הבא".

רק היום התעמתו בכחול לבן ובליכוד סביב התקציב, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר "אם לא נראה גישה אחרת מכיוון כחול לבן ושיתוף פעולה במקום ממשלה בתוך ממשלה אפשר יהיה להמשיך - אז לצערי זה יוביל לבחירות".

ב'כחול לבן' הגיבו לדברי נתניהו במתקפה: "מי שמפר הסכמים, תוקע מינויים ומונע את תקציב המדינה ממניעים פוליטיים ואישיים כבר חודשים זה בנימין נתניהו״, שלטענתם, ״לא סתם בכל סקר רוב מוחץ של הציבור מאשים את נתניהו בהליכה הצפויה לבחירות - כי זו אמת", והוסיפו לעקוץ, "אם לא היה משפט - היה תקציב".

מפלגת כחול לבן פיזור הכנסת יזהר שי חילי טרופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד