י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תיק 3000

רוח גבית לוועדת הבדיקה של גנץ: התצהירים נחשפו

חשיפה חדשה עשויה לתת רוח גבית לוועדת הבדיקה של גנץ לאחר שכזכור, בימים האחרונים פורסמו ניגודי עניינים על כל אחד מחברי וועדת הבדיקה של שר הביטחון בני גנץ • כל הפרטים

רוח גבית לוועדת הבדיקה של גנץ: התצהירים נחשפו
נתניהו על גג צוללת בשנת 2014 צילום: קובי גדעון / לע"מ

בצל הטלטלות שעוברות על וועדת הבדיקה שהקים ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, וועדה שאמורה לחקור את נושא הצוללות, למרות שהצהיר כי לא יחקור את הנושא, אמר השבוע גנץ כי גילה דברים חדשים המצריכים בדיקה, כשהוא לא מכחיש כי יש לוועדת הבדיקה גם מניעים פוליטיים.

הערב (חמישי) חושף אביעד גליקמן ב'חדשות 13' תצהירים שהוגשו לבית המשפט בפרשת הצוללות על ידי האלוף במילואים אודי שני, שכיהן בתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון, וכן תצהירים שהוגשו על ידי 'איש הצללים' של מערכת הביטחון שאול חורב, שכיהן בתפקיד ראש הוועדה לאנרגיה אטומית.

בתצהירים נחשפות שאלות קשות באשר להתנהלותו של ראש הממשלה בעניין קניית הספינות והאישור לגרמניה למכור למצרים צוללות.

על פי התצהירים שנחשפו כתב שני "נפגשתי עם סוכני המספנות הקוריאנים. לאחר המפגש קיבלתי הודעה כי עורך דין המייצג את מספנות גרמניה, קובל על כך שנפגשתי עם הקוריאנים. תשובתי הברורה היתה כי 'זה ממש לא עניינו', בדיעבד אני מבין שזה היה עו"ד דוד שימרון", שימרון, כידוע הוא בן דודו של ראש הממשלה ואיש אמונו, שנחקר אף הוא בתיק 3,000, תיק הצוללות והספינות.

עוד כתב שני "הוחלט שלא לבצע את הרכש באמצעות מכרז אלא מחברת טיסנקרופ כספק יחיד. תמוהות בעיניי הנסיבות לשינוי זה, שאיננו קשור לצורך המבצעי כפי שהוגדר, ואפשר והוא נובע משיקולים אחרים - שאינם ידועים לי, מדובר בפעולה חריגה, בלתי סבירה וספק אם בסמכותו של ראש ממשלה לקבל לבדו החלטה כזו​".

שאול חורב הגדיל וכתב בתצהיר "לא ידוע לי על נתון כלשהו בקשר לעסקה ביטחונית כזו, שיש להסתירו כסוד מפני בעלי התפקידים וגורמי המקצוע במערכת הביטחון, מדובר בהליך חריג ביותר שאין לו הצדקה ומחייב בדיקה חיצונית". 

חשיפה זו של גליקמן עשויה לתת רוח גבית לוועדת הבדיקה של גנץ לאחר שכזכור, בימים האחרונים פורסמו ניגודי עניינים על כל אחד מחברי וועדת הבדיקה של שר הביטחון בני גנץ, על השופט אמנון סטרשנוב נחשף כי בשנת 2018 פרסם טור דעה ב-Ynet בו תקף את ראש הממשלה, והציג צד לוחמני נגד הפעולות שנעשו לטענתו על ידי ראש הממשלה וצוותו. ובתחילת השבוע חשפו בערוץ 20 כי הגב' יעל גריל חברת הוועדה השנייה עבדה ביחד עם המנהל צוקר אותו היא אמורה לחקור. ובנוסף אמש דווח בחדשות 12 כי חבר הוועדה השלישי בן שושן נפגש כמה פעמים עם עד המדינה מיקי גנור שהיה עד מדינה ועכשיו נאשם בתיק הצוללות.

יצוין, כי במקביל חשף הערב, כתב המשפט, גיא פלג ב'חדשות 12' את תצהירו של ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, תצהיר שהוגש בבג"צ במענה לעתירת התנועה לאיכות השלטון: "פעולות מרכזיות שבוצעו בשנים האחרונות שבהן מעורבת תיסנקרופ הובילו להחלטות שגויות שלחלקן אין הסבר המניח את הדעת, מדובר בפעולות חסרות תקדים ומשוללות היגיון מקצועי" תקף פרדו.

 

 

מערכת הביטחון תמיר פרדו גיא פלג אביעד גליקמן פרשת הצוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד