י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שיתוף פעולה איזורי

ביה"ח הישראלי "ייבא" חולים מקפריסין לארץ

בית החולים 'הדסה' יקלוט יותר מ-1,000 חולים שיגיעו מקפריסין לקבלת טיפול רפואי בארץ וזאת בכדי להקל על בתי החולים באי הסובלים מעומס שמאיים לשתק את המערכת הרפואית • "צעד ראשון ומהותי לקראת שיתוף פעולה שישנה את המזרח התיכון"

מחלקת קורונה בישראל. אילוסטרציה
מחלקת קורונה בישראל. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מייבאים חולים לארץ: בית החולים הדסה עין כרם בירושלים יקבל אליו חולים במצב קריטי ובסכנת חיים מקפריסין, כך מדווח ב'ישראל היום'. מטרת הצעד היא להקל על מערכת הבריאות הקפריסאית המתמודדת עם עומסים הולכים וגוברים בשל התפשטות מחלת הקורונה, ולמנוע את קריסת בתי החולים.

לפי הדיווח, החולים יצטרכו לקבל אישור מיוחד ממשרד הבריאות הישראלי בטרם נסיעתם ובנוסף להציג בדיקת קורונה שלילית עם הגעתם למדינה. תנאי ההגעה לישראל יהיה שהמטופלים אינם חולים בנגיף הקורונה. לשם כך ידרשו החולים לערוך בדיקת קורונה טרם יציאתם וגם לאחר שיגיעו ארצה.

במקביל נמסר כי בית החולים ימשיך לערוך התייעצויות מקוונות עם בתי החולים השונים בקפריסין, וזאת במסגרת שיתוף הפעולה שבין המרכזים הרפואיים.

בשבוע שעבר התפרסם באי כי חברת "הדסה מדיקל" נמצאת בשיחות מתקדמות עם החברה המנהלת את המרכזים הרפואיים בקפריסין במטרה להתחיל שיתוף פעולה בין השתיים והקמתו של מתחם מרכזים רפואיים ובתי חולים בערים לימסול וניקוסיה. לפי הפרסום, הדסה מתכננת להשקיע מעל 150 מיליון יורו במרכזים, שעתידים להיפתח בין השנים 2021-2024. בית החולים בניקוסיה יפתח על שטח של 23 אלף מ"ר ויספק שירותי רפואה במגוון תחומים, אשר חלקם אינם קיימים במדינה כיום.

הצעד הנוכחי, כך סבורים מומחים בתחום הבריאות, מבשר על סנונית ראשונה שכבר תלך ותתרחב. מדובר בשיתוף פעולה בין מרכזים רפואיים במדינה שכנה לבין 'הדסה' שנחשבת לאחד מבתי החולים הגדולים והמתקדמים בכל המזרח התיכון, כאשר לאור ההסכמים שנחתמים בימים אלו עם מדינות נוספות, סביר ששיתוף הפעולה ילך ויתרחב מה שיתרום לשיפור בריאותם של כלל אזרחי המדינות ולהידוק שיתוף הפעולה בין המדינות שבעבר נחשבו לעויינות. 

קורונה קפריסין הדסה עין כרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד