י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מסבך את נתניהו?

ראש המוסד לשעבר: נתניהו מידר את מערכת הביטחון

תמיר פרדו ראש המוסד לשעבר בתצהיר לבג"צ: פעולות מרכזיות שבוצעו בשנים האחרונות שבהן מעורבת טיסנקרופ הובילו להחלטות שגויות שלחלקן אין הסבר המניח את הדעת, מדובר בפעולות חסרות תקדים ומשוללות היגיון מקצועי

ראש המוסד לשעבר: נתניהו מידר את מערכת הביטחון
תמיר פרדו עם בנימין נתניהו צילום: Kobi Gideon / GPO

ראש הממשלה בנימין נתניהו הולך ומסתבך, למרות ששותפו החליפי שר הביטחון ויושב ראש מפלגת כחול לבן בני גנץ לא הצליח לתפוס את דעת הקהל הציבורית עם הוועדה שהקים, ולאחר שנחשפו על כל חברי וועדת הבדיקה ניגודי עניינים, הערב (חמישי) מקבלת הוועדה רוח גבית, כאשר כתב 'חדשות 12', גיא פלג חושף את התצהיר שכתב ראש המוסד לשעבר בתגובה לבג"צ שהגישה התנועה לאיכות השלטון בתיק 3000 - פרשת הצוללות.

על פי הדיווח, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו מסר בתצהיר כי "טענת מר נתניהו כאילו מידר את מערכת הביטחון מטעמי סודיות ביטחונית בלבד, ולפיכך לא יידע את שרשרת הביטחון, מראשי המערכת, שר הביטחון והלאה. מדובר בנושאי תפקידים רמים במשרד הביטחון אשר לא ידעו דבר בעניין, וביניהם, הרמטכ"ל, מפקד חיל הים וראש המוסד", פירט פרדו וקבע "ההחלטה למדר את מערכת הביטחון איננה מתקבלת על הדעת, איננה סבירה בצורה קיצונית, ומוסיפה חשד של ממש המחייב הקמת ועדת חקירה ממלכתית או הקמת ועדת בדיקה עצמאית, אין ולא יכולים להיות סודות שמשרד הביטחון או הרמטכ"ל לא מודעים להם".

עוד הוסיף פרדו, "בהקשר המצרי, היה למדינת ישראל אינטרס מאוד חזק לסייע למצרים, האינטרס הישראלי נבע הן מהרצון לייצב שלטון במצרים שימשיך לקיים את הסכם השלום מחד, ומאידך שיהיה בעל ברית בניהול הסכסוך אל מול הפלסטינים. לכן מידע אודות האישור שניתן לגרמנים למכירת הצוללות למצרים היה יכול לסייע בצורה קריטית לגורמי הביטחון הישראליים, בכדי להביא הישגים משמעותיים יותר לביטחונה הלאומי של מדינת ישראל, ברור כי במקרה הזה, כמו בכל מקרה דומה, היה על מערכת הביטחון, וגם על ראש המוסד, לדעת על האישור שניתן למכירת הצוללות למצרים."

"נראה כי ההחלטה לאשר מכירת צוללות למצרים התקבלה במסלול מזורז מאוד, שאינו מוכר במחוזותינו, ללא דיונים עם גורמי המקצוע, וללא הבאת הנושא לאישור הקבינט, באופן שמיטיב לא רק עם מצרים, על כל המשתמע מכך, אלא מיטיב מאוד גם עם תאגיד טיסנקרופ, מעולם לא נתקלתי בסוג כזה של הסתרה מגורמי הביטחון הכי בכירים במדינת ישראל, והדבר אומר דרשני". הצהיר פרדו, וסיכם "פעולות מרכזיות שבוצעו בשנים האחרונות שבהן מעורבת טיסנקרופ הובילו להחלטות שגויות שלחלקן אין הסבר המניח את הדעת, מדובר בפעולות חסרות תקדים ומשוללות היגיון מקצועי".

דיווח זה של פלג, מצטרף לדיווחו הערב של אביעד גליקמן כתב 'חדשות 13', שחשף את התצהירים של אודי שני, ששימש כמנכ"ל משרד הביטחון, שאמר "מדובר בפעולה חריגה, בלתי סבירה וספק אם בסמכותו של ראש ממשלה לקבל לבדו החלטה כזו​". כמו גם את התצהיר של 'איש הצללים' של מערכת הביטחון שאול חורב, ששימש ראש הוועדה לאנרגיה אטומית, שהצהיר "לא ידוע לי על נתון כלשהו בקשר לעיסקה בטחונית כזו, שיש להסתירו כסוד מפני בעלי התפקידים וגורמי המקצוע במערכת הבטחון, מדובר בהליך חריג ביותר שאין לו הצדקה ומחייב בדיקה חיצונית".

תמיר פרדו בנימין נתניהו פרשת הצוללות תיק הצוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד