י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
להתעצם מתוך השכול

מה עומד מאחורי תמונת הילד המתרפק על קבר אביו

יש רגע אחד במהלך הצילומים, שעליו אולי הומצא המשפט תמונה אחת שווה אלף מילים. עובדיה, בן 6, נשכב על קברו של אביו, פורש ידיים לצדדים, כך בדיוק מתנהלת משפחת שבח: עם כאב, עצב וזיכרון, אבל גם עם עוצמה ורצון לחיות

מה עומד מאחורי תמונת הילד המתרפק על קבר אביו
עובדיה שבח על קבר אביו הי"ד צילום: יהודה שלזינגר, ישראל היום

"קשה לתאר את יעל שבח - אלמנתו של הרב רזיאל הי"ד - דרך טקסט בעיתון. צריך לשמוע אותה. האמירות שלה על השכול שורפות את האוזניים מרוב כאב, אבל ביחד עם דמעה, נלווה אליהן צחקוק. ההומור שחור, אבל העצב לא מודחק. האבל נוכח, אבל הוא לא תוכנית עבודה" במילים אלו פותח העיתונאי יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', בניסיון לתאר את העוצמה של הראיון אותו העניקה לו האלמנה לקראת השקת ספרה "א' אלמנה".

עוד הוסיף שלזינגר מזל שיש רגע אחד במהלך הצילומים, שעליו אולי הומצא המשפט תמונה אחת שווה אלף מילים. עובדיה, בן 6, נשכב על קברו של אביו, פורש ידיים לצדדים, כך בדיוק מתנהלת משפחת שבח: "עם כאב, עצב וזיכרון, אבל גם עם עוצמה ורצון לחיות, הרבה הומור שחור, ספר חדש ליעל, ולא מעט פנינים, שהפכו אותה בחודשים האחרונים לאושיית רשת".

עובדיה שיחי' על קבר אביו הי"ד. צילום: יהודה שליזנגר, ישראל היום.

בראיון טוענת שבח כי היא מוצאת את עצמה תומכת באנשים יותר ממה שאנשים תומכים בה. "החלטתי שאני רוצה לעצב את המילה הזאת אחרת, אז ישבנו כמה חברות וחשבנו על מילה אחרת, ולא מצאנו, נשארתי 'אלמנה', למרות שאין לי קשר לזה.

כזכור בעלה הרב רזיאל הי"ד, נרצח לפני כ-3 שנים בפיגוע ירי ליד חוות גלעד. כאשר ברכבו התגלו לא פחות מ-75 קליעים שנורו לעברו. הרצח של הרב רזיאל הי"ד זעזע את כולם, בין השאר בגלל ההקלטה המצמררת של ההודעה שהשאיר רזיאל בקבוצת הווטסאפ של אנשי רפואה בשומרון, בה הוא דווח על הפיגוע בכוחותיו האחרונים. הרב רזיאל נקבר בחוות גלעד, בהלוויה רווית כאב ויגון, בבית העלמין שהוקם בזריזות אחרי הרצח.

אלמנתו הגב' יעל נשארה להתגורר עם 6 הילדים שלה ושל הרב רזיאל הי"ד בחוות גלעד. כאשר עד לפיגוע היא כיהנה כמחנכת, ולאחריו לא חזרה שבח לעבודתה, ובמקום זאת החלה להעביר הרצאות מעוררות השראה על הסיפור שלה, וכאמור בימים אלו היא השיקה ספר במיוחד על חייה.

רזיאל שבח יעל שבח יהודה שלזינגר ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד