י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
רוב דחוק בעד בחירות

סקר חדש: ממשלת 69 בהרכב נתניהו, בנט והחרדים

סקר חדש שמתפרסם הבוקר, מעריך כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד מגדיל פער של 8 מנדטים מ'ימינה' של בנט • גוש הימין-חרדים מתחזק ל-69 מושבים • הרשימה המשותפת נחלשת ל־13 על רקע המהומות בתוכה • וגם, רוב דחוק מהציבור מעונין בבחירות • התוצאות המלאות

סקר חדש: ממשלת 69 בהרכב נתניהו, בנט והחרדים
אמיר אוחנה מצביע בקלפי צילום: פלאש 90

בשעה שבה נבחרי הציבור ממשיכים לטעון שאין מנוס מלבד להיכנס למערכת בחירות נוספת, נראה כי הציבור נכון לקבל את הגזרה יותר מתמיד. סקר שערך מכון המחקר 'מאגר מוחות' בראשות הפרופסור יצחק כ"ץ, עבור תוכניתו של ניסים משעל המשודרת בבוקרו של יום שישי ברדיו 103fm, מגלה כי 53 אחוזים מבעלי הדעה דווקא תומכים בהליכה חוזרת אל הקלפיות.

על פי הסקר, את רשימת המנדטים מובילה מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו, שזוכה ב-30 מושבים בכנסת ה-24, בעוד מפלגת כחול לבן בראשות שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, עומדת על 9 מנדטים. המפלגה השנייה בגודלה, על פי הסקר, היא ימינה בראשות נפתלי בנט, אשר שומרת על גובהה עם 22 מושבים בכנסת הבאה. אחריה יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד עם 17 מנדטים, ואז הרשימה המשותפת, שבתום שבוע סוער מתייצבת על 13 מנדטים, ירידה של 2 מושבים מכוחה בכנסת הנוכחית.

חרף הביקורת נגד הנציגים החרדים באשר לטיפולם במגזר בעידן הקורונה, המפלגות החרדיות דווקא מתחזקות בכוחן. על פי סקר 103FM, ש"ס שומרת על כוחה עם תשעת המנדטים שלה, בעוד 'יהדות התורה' מתחזקת ל-8, ישראל ביתנו נשארת עם 7 מנדטים ו'מרצ' סוגרת את הרשימה עם 5 מושבים בכנסת הבאה. גם הפעם מפלגת 'העבודה' כלל לא עוברת את אחוז החסימה, כמו גם המפלגות; הבית היהודי, דרך ארץ וגשר.

מן הנתונים עולה כי כוחו של גוש הימין־חרדים מתחזק - זאת, כמובן, אם הליכוד וימינה ישבו באותה קואליציה אחרי הבחירות. גוש כזה מגיע בסקר ל־69 מנדטים. הגוש שמולו, הכולל את מפלגות המרכז, השמאל והרשימה המשותפת, עומד על 44 מנדטים בלבד. בתווך, מפלגתו של אביגדור ליברמן עם 7 מנדטים, לא יכולה לשנות את התמונה הפוליטית הברורה העולה מהתוצאות.

מאוכזבי כחול לבן השמיעו קולם

במכון 'מאגר מוחות' ציינו כי קרוב לרבע מהנשאלים לא השיבו או ציינו כי טרם החליטו במי יבחרו בבחירות. מתוכם, היו בעיקר כאלה שהעידו כי הצביעו לכחול לבן. בשאלה אחרת, ציינו שליש מהנשאלים כי בכוונתם לשנות את הצבעתם בבחירות הבאות, וגם כאן - רוב מכריע של אלה המעידים על כוונתם לבחור אחרת (כ־80 אחוזים) ציין כי הצביע לכחול לבן.

נראה כי שאלת הבחירות כבר הוכרעה - אלה יוכרזו בקרוב. ביום שאחרי הכרזתן, ייפתחו הרבה שאלות חדשות, שבחלקן הגדול נותרו ללא מענה בכל הסבבים הקודמים. האם יציבות פוליטית מחכה לנו בשנת 2021? נמתין ונגלה.

הסקר נערך אתמול ושלשום (רביעי וחמישי) והשתתפו בו 503 נשאלים בגילי 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה. גודל הטעות הסטטיסטית עמד על 4.4 אחוזים ברמת ביטחון של 95 אחוזים.

סקר מנדטים בחירות מוקדמות רדיו 103 FM מאגר מוחות נפתלי בנט מפלגת ימינה ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד