י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הישרדות גרסת איראן

רוחאני מתרברב: "אנחנו משגשגים, מי יכול עלינו?"

בנאום שנשא אמש נשיא איראן רוחאני, הוא בחר להתמקד בהשלכות של הסנקציות על כלכלת איראן: "כלכלת איראן עם שלוש שנות התנגדות הראתה כי מדובר בכלכלה גדולה ועמידה". "ממשל טראמפ ילכו לפח אשפה של ההיסטוריה".

רוחאני מתרברב: "אנחנו משגשגים, מי יכול עלינו?"
הנשיא רוחאני צילום: רויטרס

נשיא איראן חסן רוחאני אמר אתמול כי "הממשל היוצא בארצות הברית יילך לפח אשפה של ההיסטוריה".

בנאום שנשא אמש הנשיא הוא הוסיף כי: "במלחמה הכלכלית של שלוש השנים הללו, האויב התמודד בכל עוצמתו עם האומה האיראנית, אך הוא הובס והודח, ובעוד מספר שבועות הוא יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה".

הנשיא ציין: "לאף מדינה באזור אין כוח כזה שיכול לעמוד ולנצח את המלחמה הכלכלית בת שלוש השנים, וזה מראה על הגדולה והעוצמה והחוסן של האומה האיראנית, שמושגת באמצעות הסתמכות על העם".

לדבריו, "שום אדם או כוח בעולם לא יכולים לחסל את איראן עם מיקומה הגיאוגרפי העצום, לא עבור האזור ולא עבור העולם, רבים באו להשמיד את איראן ולא יכלו. עכשיו אלה האחרונים נכשלו".

"איראן משגשגת ומתקדמת, לא רק עבור העם האיראני, אלא גם עבור האזור והעולם", אמר רוחאני, "איראן, בגלל יכולותיה הגדולות, יכולה לענות על צרכי האזור ואפילו בעולם, ובמקרים מסוימים זולה וקלה יותר".

רוחאני אמר כי חנוכת פרויקטים חשובים בתחום הנפט כיום "הראתה לעולם שהעם והנוער שלנו והמומחים והמהנדסים שלנו עובדים קשה". עוד אמר "למרבה המזל, התקדמנו היטב בטכנולוגיה המקומית על ידי חברות מבוססות ידע, ובתחום הטכנולוגיה הזרה, אויבינו, במיוחד האמריקאים, לא יכלו למנוע את כניסת הטכנולוגיה הזרה שלנו", אמר הנשיא.

כלכלת איראן חסן רוחאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד