י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סמל לדו קיום

איש העסקים הערבי שסגר את המאפיה בפסח ובכיפור: הלך לעולמו מנגיף הקורונה

חמיס אבולעפיה, מבעלי המאפייה המפורסמת ביפו, המקפידה לנעול את שעריה בכל פסח וכיפור, מת מנגיף הקורונה והוא כבן 60 בפטירתו | חמיס היה אדם אדיב, וסמל להתנהלות והתנהגות נכונה בין ערבים ליהודים

איש העסקים הערבי שסגר את המאפיה בפסח ובכיפור: הלך לעולמו מנגיף הקורונה
מסעדת אבולעפיה צילום: Moshe Shai/Flash90

חמיס אבולעפיה הלך לעולמו מנגיף הקורונה, המנוח היה בן-60, אחד מבעלי המאפייה המפורסמת ביפו תל אביב, הוא הלך לעולמו לאחר שאושפז במצב קשה בבית החולים איכילוב, אחרי שככל הנראה נדבק באירוע משפחתי.

חמיס היה מבעלי רשת המאפיות אבולעפיה בארץ והעורך הראשי של אתר יפו כיום, הוא נהג לעבוד בתחום העיתונאות והוא כתב בעברית ובערבית. הוא היה גם איש עסקים מצליח, אדם אדיב ואחד שעזר הרבה לאנשים נזקקים, הלוויתו תתקיים מיד לאחר תפילת יום שישי מהמסגד הגדול ביפו.

הוא היה סמל לדו-קיום בין יהודים וערבים. זה גם היה הדרך של מאפיית אבולעפיה, שגם הקפידה במהלך השנים לא לפתוח ביום כיפור וחג הפסח כאות הזדהות עם הקונים היהודים. ב'ישראל היום' דווח כי המשפחה פתחה סניף כשר למהדרין בפתח תקווה ב-2017 ובנוסף תרמה 100,000 דולרים לשיקום בית הכנסת בכיכר השעון ביפו, לאחר שאחד האחים במשפחה נורה על ידי יהודי בשנת 2002.

קצת רקע על ההקשר בין פסח והמאפיה, בפוסט שכתב אחד מבני המשפחה בשם סעיד אבולעפיה, ועלה בחשבון הפייסבוק של המאפיה הוא תיאר את השתלשלות העניינים.

"לפני 46 שנה היה לנו שכן ליד המאפייה בשם הרב שלמה זלמן שטראובר שהחזיק בין היתר מפעל נעליים. לרב כאב לראות את התורים של היהודים בפסח בפתח מאפייתנו והחליט לתת הצעה מפתה לסבא, סעיד ז״ל (אני קרוי על שמו). הרב שאל את סבא סעיד כמה המאפייה הרוויחה בפסח וסבא ענה לו. זה היה עלות של דירה ביפו בזמנו במחזור של שבוע. הרב הציע לסבא שידאג לו לכסף אם יסגור בפסח. סבא הסכים ובשבוע הזה עשה שיפוצים במאפייה ונהנה מהחופש. כל שנה, שבוע לפני פסח הרב שלמה זלמן שטראובר היה מגיע עם הכסף וסבא היה סוגר בפסח. בשנה השישית סבא הקדים את הרב והלך אליו למפעל; סבא אמר לרב שקיבלנו כזאת ברכה בשאר השנה בשל העובדה שאנו סוגרים בפסח שהוא ימשיך לסגור בפסח ללא תשלום! מאז אנו ממשיכים את המסורת של סבא סעיד שנפטר לפני שנולדתי לצערי. שיהיה לכם חג שמח וכשר! הסניף בכניסה לנמל יהיה סגור מהצהריים של ערב החג ועד מוצאי החג. נתראה במוצאי החג בסניף בכניסה לנמל!"

אבולעפיה בן ה-60 הוא אחד מחמישה אחים המחזיקים בבעלות על המאפייה הוותיקה "אבולעפיה". הוא הותיר אחריו אישה ושני בנים. כאמור, אבולעפיה אושפז לפני קצת יותר משבועיים במצב קשה לאחר שנדבק בנגיף, והיום הלך לעולמו.

אבולעפיה קורונה דו קיום מאפייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד