י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חשוד בשורת הצתות

צעיר חרדי הודה בחקירתו: הצתתי את שריפת הענק ברחוב סורוצקין

כעבור שלושה לילות רצופים של שריפות ענק שנראה היה אולי כי התרחשו בשל מזג האוויר הסוער, המשטרה עצרה במהלך הלילה צעיר חרדי כבן 20 בחשד שעמד מאחורי גל ההצצות הלילה בשכונת רוממה בירושלים | בחקירתו הודה ג"כ: הצתתי את שריפת הענק השבוע ברחוב סורוצקין

צעיר חרדי הודה בחקירתו: הצתתי את שריפת הענק ברחוב סורוצקין
החשוד בהצתה מוקף בעיגול צילום: דוד רייכמן - צוות הצלה

החשוד הודה בהצתת שריפת הענק: כפי שדווח מוקדם יותר ב'בחדרי חרדים', המשטרה עצרה במהלך הלילה האחרון צעיר חרדי בשנות ה-20 לחייו, בחשד שהצית שורת שריפות הלילה בירושלים. בתחילה, עלה הקשר בין שורת הדליקות הלילה בשכונת רוממה החרדית, לבין שריפת הענק השבוע ברחוב סורוצקין בבירה. אלא, שבמהלך חקירתו, הודה הצעיר כי הוא זה שהצית את השריפה בקומת המחסנים ברחוב סורוצקין, שגרמה לנזק כבד לעשרות דירות, ומספר נפגעים בנפש.

החשוד נעצר, לאחר שבמהלך הלילה האחרון הוזעקו לוחמי למספר אירועי שריפה וניסיונות הצתה של מבנים ורכבים בשכונת רוממה בירושלים. האירוע הראשון התרחש סמוך לשעה 21:30, אז הוזעקו צוותי כיבוי והצלה לשריפה בארון חשמל הנמצא בקומה הראשונה של בניין בן 5 קומות ברחוב סורוצקין 9 שבשכונת רוממה.


נזקי שריפת הענק ברחוב סורוצקין//צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כתוצאה מהשריפה והעשן, נלכדו מספר דיירים בבתיהם והם חולצו ע"י לוחמי האש בסיוע שוטרי משטרת ירושלים. במקביל לפעולות החילוץ, פעלו הצוותים לכבות את השריפה ולמנוע את התפשטותה לכלל הבניין. מספר ילדים ששאפו עשן נזקקו לטיפול רפואי ושניים מהם פונו לבית החולים כשהם במצב קל.

באופן מחשיד, לוחמי האש וכוחות המשטרה הבחינו בצעיר כשהוא רכוב על אופניו, מגיע לכל זירות השריפה, מה שבסופו של דבר הוביל למעצרו.

אירוע נוסף התרחש מעט לפני חצות הלילה, כאשר שלושה צוותי כיבוי הוזעקו לרחוב גרוסברג בעיר, בעקבות דיווח על שריפת אוטובוס. לוחמי האש שהגיעו תוך זמן קצר למקום, השתלטו במהירות על השריפה ומנעו את שריפת כלי הרכב שהיו באזור וכן את התפשטות האש לרכבים סמוכים.

בנוסף, בשעה 0:05 בלילה, במהלך פעולות הכיבוי של האוטובוס הבוער, הוזנקו הצוותים לשריפה נוספת בבניין ברחוב עלי הכהן הסמוך. הצוותים שהגיעו למקום, הבחינו בשריפה בארון חשמל שלמרבה המזל, לא התפתחה לשריפה משמעותית. לוחמי האש כיבו אותה תוך זמן קצר ללא נפגעים או נזק משמעותי לבניין. בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה הצעיר עומד בסמיכות למקום השריפה.

החשוד לא הסתפק בכך, והצית, כך על פי החשד, שריפה נוספת, הפעם  בכניסה לבניין ברחוב יוסף זיו. לוחמי האש שהגיעו תוך זמן קצר למקום, הבחינו בשריפה שמתפתחת ועשן רב המתפשט במעלה הבניין כשהוא לוכד את הדיירים בתוך דירותיהם. לוחמי האש בסיוע כוחות המשטרה, הורו לדיירים להסתגר בבתיהם בכדי למנוע פגיעה בהם, תוך כדי כך, ביצעו הצוותים כיבוי של השריפה ומנעו את התפשטות האש לכלל הבניין. במקביל לפעולות הכיבוי וההגנה על הדיירים, ביצעו הצוותים סריקה בכל הדירות ווידאו כי אין נפגעים בקרב הדיירים.

מחקירה ראשונית של השריפות, שנעשתה על ידי חוקרי דליקות של כבאות והצלה לישראל, עלה חשד כי מדובר בהצתה וניסיונות הצתה. עוד נבדק, האם יש קשר בין דפוס ההצתות הלילה לשריפה הגדולה ביום שלישי לפנות בוקר ברחוב סורוצקין בה נפגעו 6 בניינים, ו-80 בתים, ונשרפו עשרות כלי רכב ומחסנים, וכן נפצעו מספר דיירים בדרגות פציעה שונות. כאמור, בתום חקירתו של החשוד, הוא הודה כי הוא הוא עומד מאחורי ההצתות.

במשטרה פעלו במהלך הלילה להתחקות אחר המצית הסדרתי ולהביא למעצרו. מהמשטרה נמסר כי הלילה הוזנקו שוטרים ולוחמי האש למספר מוקדי שריפות שהתרחשו בשכונת רוממה בירושלים. "לצד זאת", נמסר מהמשטרה, "החלו פעולות חקירה ואיתור תוך הפעלת כוחות גדולים הפרוסים ברחבי ירושלים ובשעות הלילה אותר החשוד במעשים, כאשר השוטרים פנו אליו ובקשו לעכבו הוא החל להתנגד לעיכוב ולבסוף נאלצו השוטרים לעצור החשוד".

בחיפוש בכליו של הצעיר נמצאו חומרים דליקים ומכשיר קשר שעל פי החשד הראשוני נהג החשוד להאזין איתו לגופי ההצלה. החשוד, תושב ירושלים בשנות ה 20 הועבר לחקירה. "פעלנו הלילה במספר שריפות שפרצו תוך זמן קצר מאוד במספר רחובות צמודים בשכונת רוממה", סיפר רב רשף דודו אטדגי, קצין כבאות והצלה שפיקד על אירועי השריפות, "לוחמי האש פעלו במהירות ובמקצועיות ומנעו פגיעה קשה בנפש ורכוש".


מכשיר הקשר שנתפס ברשותו של החשוד//צילום: דוברות המשטרה

"היקף שריפות גדול כזה בתא שטח קטן עם מאפייני בעירה דומים, הבהירו לנו מהר מאוד כי ככה"נ מדובר במצית שמסתובב בשטח וגורם לשריפות", הסביר אטדגי, "הזמנו למקום את חוקרי הכבאות במקביל לדיווח שהעברנו למשטרת ישראל ואכן במהלך הלילה נמסר לנו כי נתפס ע"י המשטרה אדם החשוד בהצתה"

בסיום דיון בבית המשפט השלום בירושלים בעניינו של החשוד, הוארך מעצרו עד ליום 30.11.

שריפה הצתה עצור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד