י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"צריך לשחוט את כל היהודים"

איימה על הרב בסכין ותקפה אותו פיזית

מקרה אנטישמי אתמול ברחובה של וינה הבירה. אלמונית תקפה רב חרדי, העיפה את כובעו והכיפה מראשו, בעטה בו וצעקה לעברו כי "צריך לשחוט את כל היהודים" | הרב מסר בתשאול כי עוברים ושבים צפו במתרחש אך לא נחלצו לעזרתו | הקנצלר ושר הפנים מיהרו לגנות

איימה על הרב בסכין ותקפה אותו פיזית
אילוסטרציה צילום: קובי גדעון פלאש 90

אימה בווינה: אלמונית תקפה רב ברחובה של וינה בירת אוסטריה, תוך שהיא צועקת סיסמאות נגד יהודים. על פי הדיווח בתקשורת המקומית התוקפת צעקה בקול רם "לשחוט את כל היהודים" והעיפה את כיפתו מעל ראשו, לאחמ"כ נמלטה מהמקום.

על פי עדויות, האירוע התרחש אתמול (חמישי) בשעות הצהריים, האישה שלפה סכין מתיקה ואיימה באמצעותו על הרב החרדי, העיפה את כובעו וכיפתו מעל ראשו ובעטה ברגלו. המשטרה ביצעה חיפושים באזור, אך עד כה היא לא נעצרה.

הרב אמר בתשאול של כוחות הביטחון, כי עוברים ושבים שהיו במקום וראו את התקיפה, התעלמו ולא נעצרו לסייע לו. המשטרה ביקשה מעדי ראיה להגיע לתחנה ולמסור עדות על שהתרחש.

נשיא הקהילה הישראלית בוינה, אוסקר דויטש, תיאר את ההתקפה בלנדשטראסה כ"אירוע מטריד". אך עם זאת ציין כי הקהילה היהודית אינה מאוימת, כך הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו.

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ הגיב למקרה שעות מעטות לאחר שפורסם בתקשורת ואמר, "יש להילחם באנטישמיות בכל הנחישות".

"התקפה זו היא תקיפה על חיי היהודים בווינה", צייץ שר הפנים של אוסטריה קרל נהמר לאחר התקרית. "בנוסף להגנה המוגברת שכבר קיימת על בתי הכנסת, יינקטו כל האמצעים כדי לטפל במהירות במתקפה האנטישמית הזו, אין סובלנות לאנטישמיות לא משנה אם היא מונעת פוליטית או דתית", כך שר הפנים.

תקיפת רב אנטישמיות באוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד