י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נחיה ונראה

הפרופ' הפורש מציג: זהו התאריך בו נחזור לשגרה כמעט נורמלית

באם תחזית זו תתממש, תהיה זו שנה תמימה של חיים בצל נגיף כאן בארץ, כאשר למרות שכבר יותר מלפני שנה החלו להתקבל הדיווחים מהוואן שבסין על נגיף מוזר בשם 'קורונה'. את ההשפעות בארץ החלו להרגיש בתקופת חג הפורים שעבר

הפרופ' הפורש מציג: זהו התאריך בו נחזור לשגרה כמעט נורמלית
פרופ' איתמר גרוטו צילום: פלאש 90

בעוד ברחבי העולם וגם כאן בישראל נמשך המרוץ להשגת חיסון לנגיף הקורונה, ששיתק את כל העולם, ולמרות שעל פי ההערכות והדיווחים כבר בחודש הבא יחלו אזרחי ארצות הברית להתחסן, המומחים כאן בארץ מצננים את ההתלהבות, ומצהירים כי הקורונה עוד פה לתקופה הקרובה.

אתמול היה זה פרוייקטור הקורונה החדש שהזהיר כי "נכונו לנו עוד ימים קשים", השם ישמור. ביום שישי התפרסמה ב'ידיעות האחרונות', כתבה נרחבת שעסקה אף היא בשאלה "מתי הקורונה תהיה מאחורינו" ולצורך כך ראיינו ב'ידיעות אחרונות' מספר מומחים מעולם הרפואה, חלקם המשיכו את הקו שהציג הפרויקטור נחמן אש.

הפרופסור איתמר גרוטו, שהודיע על פרישתו מתפקיד משנה למנכ"ל משרד הבריאות, שהיה בראש הלוחמים בנגיף הקורונה, המשיך והתעקש כי מה שטען מתחילה זו עדיין עמדתו "אמרתי בעבר ולא שיניתי את עמדתי" אמר גרוטו, והצהיר "אני מעריך שבפורים נוכל לחזור לשגרה כמעט נורמלית".

באם תחזית זו תתממש, תהיה זו שנה תמימה של חיים בצל נגיף כאן בארץ, כאשר למרות שכבר יותר מלפני שנה החלו להתקבל הדיווחים מהוואן שבסין על נגיף מוזר שם קורונה, את ההשפעות בארץ החלו להרגיש בתקופת חג הפורים שעבר.

בערבו של יום חמישי מסר יו"ר 'מגן ישראל' למאבק בקורונה, הפרופסור נחמן אש, תדריך ראשון במסגרת תפקידו, בדבריו אמר: "אנחנו נערכים במרץ להוביל מבצע חיסונים ארצי, בסיומו אני מקווה שנוכל להכריז שהעם בישראל ניצח את הקורונה. אבל זה ייקח עוד זמן. נכונו לנו עוד ימים קשים. יש מי שחושב שהקורונה אוטוטו מאחורינו. אני רואה את הדברים אחרת. זה לא הולך להיות קל, זה לא הולך להיות קצר. הנחת העבודה שלי כראש מגן ישראל היא שהקורונה תהיה כאן בשנה הקרובה. חיסון יעיל של האוכלוסייה יהיה במקרה הטוב סביב אמצע 2021, ובמקרה הפחות טוב – לקראת סוף השנה הבאה".

"לכן עלינו כמדינה וכאזרחים להיערך לפחות לשנה שבה עדיין נחיה בשגרת קורונה. זה הרבה זמן וזו משימה מורכבת. מול האתגר הזה – לקחתי על עצמי את תפקיד ה"פרויקטור הלאומי". נאמן לערכיי כרופא, כקצין רפואה ראשי בצה"ל וכמנהל במערכות הבריאות – תפקידי הוא לשמור עליכם, מפני הידרדרות ותחלואה".

קורונה איתמר גרוטו פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד